سرویس استان های هنرآنلاین: نمایشگاه "رؤیای انتظار" با دست‌مایه قرار دادن گلیم و دست بافته‌های زنان عشایر و روستایی ایران آماده شده است. این بافت‌ها نمادی از عشق و انتظار، شادی و غم فراق را در بیننده القا خواهد کرد.

انتخاب هوشمندانه حسن گلبن حقیقی از تکنیک کلاژ به او اجازه داده است به جای رنگ گذاری، از تکنیک‌های مختلف دست بافته‌ها که در هر تابلو بیش از ٥٠ قطعه در کنار هم چیده شده است، استفاده کند که تبلور دنیای رنگین پررمزوراز این سرزمین است. در این آثار رنگ‌های گرم ایرانی حرف اول را می‌زنند و در مرحله دوم فرم و فیگورهای ایرانی را نشان می‌دهد. کافی است کمی با چشم دل به تماشای آن بنشیند، خواهد دید هر کدام از قطعات بکار رفته در این تابلوها متعلق به دسترنج زنی است که منتظر محقق شدن رؤیایش است و حس غریبی تو را با او به دنیای دیگری خواهد برد و اجازه چشم برداشتن از تابلوها را به تو نخواهد داد و یکپارچه مجذوب رنگ، فرم و تکنیک می‌شود.

گلبن می‌گوید: یکی از دلایلی که اشتیاق مرا در به کارگیری از این متریال ترغیب کرد استفاده از جنس، بافت و رنگ‌های طبیعی به جای رنگ‌های شیمیایی است که با استفاده از این تکنیک‌ها حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند و انتظار امید به فردایی روشن، گرم و رنگین را برای تماشاگر به ارمغان خواهد آورد.

این نمایشگاه شامل ١٩ اثر در ابعاد نسبتاً بزرگ است که همگی با تکنیک کلاژ طراحی و اجرا شده است. گلبن اولین فردی است که در تکنیک کلاژ از گلیم و دست بافته‌های عشایر در آثارش استفاده کرده است.

گلبن متولد ١٣١٩ است و در شش دوره جشنواره تجسمی فجر آثارش به نمایش گذاشته شده است و در بهمن‌ماه سال جاری نمایشگاه انفرادی در گالری آوا تهران برگزار کرد و سه اثر از او در حال حاضر در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود. او آثارش را به همراه تعداد دیگری از هنرمندان در گالری سیرا واشنگتن آمریکا و نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون لس آنجلس آمریکا به نمایش گذاشته است.

همچنین در سال‌های گذشته آثار این هنرمند در پنجمین آرت اکسپوی مالزی – شانگهای چین - مرکز آکادمی هنرهای زیبای شهر رم ایتالیا – خانه فرهنگ نوین پاریس فرانسه به نمایشگاه گذاشته شده است. موضوع به کار رفته در تابلوهای گلبن بیشترتم ایرانی و شرقی دارد و از داستان سیمرغ عطار و انتظار در اشعار ایرانی الهام گرفته شده است.

نمایشگاه "رؤیای انتظار" تا ٢٠ اسفندماه در نگارخانه جم شیراز، بلوار شهید آیت‌الله ربانی (جدید قرآن) قبل از میدان ابوالکلام بین کوچه ٧ و ١، بعد از ظهر برپا است.