به گزارش هنرآنلاین، سعید الفتی در نشست صمیمی تجلیل و تکریم از ایثارگران این اداره کل در گرگان اظهار داشت: تکریم و نکوداشت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و راهبردی برای ترویج این فرهنگ در جامعه است.

وی؛ ایثار و شهادت را دارای پیشینه ای عمیق در فرهنگ دینی دانست و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و در چارچوب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

الفتی؛ بابیان اینکه حوزه فرهنگ، جهانی با ابعاد مختلف و متنوع است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

وی با تأکید بر این نکته که ایثار و شهادت تنها مختص دوران دفاع مقدس نیست، اظهار کرد: مفهوم ایثار و شهادت در تمامی بخش‌ها به کار می‌آید.

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این نکته که مفهوم ایثار و شهادت با دفاع مقدس خلق نشد، بلکه با آن تقویت شد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است مفاهیم ایثار و شهادت را با ابزارهایی همچون کتاب، شعر، تئاتر و هنرهای تجسمی به مخاطب انتقال دهد.

در این مراسم از کارمندان شاغل و بازنشسته ایثارگر و خانواده شهدای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قدردانی شد.

ایثار؛ یک فرهنگ، گفتمان و ارزش است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در سخنانی مفهوم 'ایثار' را یک فرهنگ، گفتمان و ارزش دانست و گفت: هر کسی می‌تواند ایثارگر باشد؛ به شرطی که از منافع فردی عبور کرده و به منافع مردم فکر کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت افزود: مفهوم ایثار را نمی‌توان به زمانی که در تقابل با دشمن طی شده، محدود کرد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی در معرض تهدیدهای گسترده است، هرگونه تلاش برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام مصداق ایثار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این نکته که هرگونه مقاومت در برابر تحریفات و دفاع معقول از انقلاب و نظام هم مصداق ایثار است، افزود: کار کردن در حوزه فرهنگ و ارشاد، ایثار به شمار می‌رود.