بهگزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: این جشنواره در سه بخش اتود کارگاهی "نمایش"، اتود کارگاهی "نمایشنامه‌نویسی" و اتود "پوسترهای نمایشنامه" با موضوع آزاد، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس، ازدواج سنت حسنه پیامبر و اعتیاد برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: توجه به مفاهیم و مضامین اخلاقی، توجه به فرهنگ‌های فولکلوریک اقوام ایرانی و توجه به مفاهیم صلح، دوستی و پیوند میان اقوام از اولویت‌های جشنواره به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام فضیلت ادامه داد: ارتقا و اعتلای هنرهای نمایشی، پیوند و گسترش تئاتر در جامعه، کشف استعدادها و خلاقیت بالقوه هنرمندان و ایجاد فضای مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف جشنواره است.

وی در توضیح شرایط و نحوه شرکت در جشنواره، اظهار کرد: هر نفر صرفا می‌تواند متقاضی شرکت دریکی از بخش‌های جشنواره باشد؛ همچنین متقاضیان شرکت در بخش پوستر می‌بایست فایل طراحی خود را در cd و به تعداد سه نسخه به همراه یک نسخه از  نمایشنامه انتخابی با سایر مدارک  خود به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه آخرین‌مهلت ارسال آثار را ٢٨بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: هفتم اسفندماه دعوت‌نامه به پذیرفته‌شدگان بخش مسابقه ارسال می‌شود.