سرویس استانهای هنرآنلاین: در هفدهمین جشنواره بین المللی نقاشی (جی.کیو.ای) کشور ژاپن 2016  که با موضوع "سیاره آبی زمین، از آن کیست؟" برگزار شد، ابوالفضل مرادی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون استان ایلام  دیپلم افتخار کسب کرد.

دکتر حبیب الله بخشوده ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت و گویی کوتاه با خبرگزاری کردپرس افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با تلاش و همت مربیان هنری و واحد کارشناسی هنری حضوری فعال در عرصه مسابقات بین المللی کانون دارد و هر ساله فراخوان مسابقات مختلفی با موضوعات  و محورهای مختلف از سوی کشورهای جهان برگزارمی شود و توسط امور بین الملل کانون در اختیار ادارات کل کانون در استان های سراسر کشور قرار می گیرد.

مؤلف کتاب "شه هید ئه سر" ضمن تبریک به این عضو و همه مربیان و کارکنان کانون افزود: این اتفاق هنری که در سطح بین‌المللی با موضوع "سیاره آبی زمین، از آن کیست؟" برگزار شد، از میان 17هزار و 179 اثر نقاشی از 94 کشور جهان که به دبیرخانه آن در کشور ژاپن ارسال شده بود، پنج عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شایستگی موفق به دریافت جایزه اول و دیپلم افتخار هفدهمین دوره‌ این مسابقه شدند که سهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از  این رخداد بین المللی توسط عضو نوجوان مرکز شماره دو به دست آمد.

این مدیر فرهنگی ادامه داد:کشف و پرورش و استعدادیابی علاق مندی ها و پتانسیل های ادبی، هنری و فرهنگی و نیز غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان و تولید و انتشار آثار فاخر و خلاقه و ارزش مند ادبی، هنری و فرهنگی برای مخاطبان و جامعه ی هدف است.

 وی با تاکید برنقش مؤثر کانون در کشف استعداد و جهت دهی به علایق و سلایق کودکان و نوجوانان، افزود: 

یکی از مأموریت های اصلی و مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استعدادیابی و مسیردهی درست، بابرنامه و کارشناسی شده ی قابلیت های فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان است که با راهنمایی های مربیان مجری متخصص و با هدایت و نظارت واحدهای کارشناسی ستادی شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را مسبب شده است.

سراینده ی مجموعه«شعر دخترم باران» ادامه داد:

در این راستا اداره کل کانون پرورش فکری کودکلان و نوجوانان استان ایلام با بهره مندی از تیمی منسجم در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی با همراهی و همدلی سایر واحدهای اداری و مالی، جریان هایی مؤثر و ارزش مند در سطح استان برای جامعه ی هدف ، هدایت و اجرا نموده است.

وی در پایان  با اشاره به اهمیت تقویت و نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از محیط زیست به زبان هنر و ادبیات افزود:

یکی از کارکردهای مهم و مؤثر و زیبا در تقویت فرهنگ مواظبت از میط زیست و طبیعت که این روزها به چالشی بزرگ در ذهن و دنیای انسان معاصر تبدیل شده، استفاده از قابلیت و زبان هنر و ادبیات است. تا ضمن تقویت التذاذ ادبی و هنری و بصری در اندیشه ی مخاطب، امکان فرهنگ سازی مناسب و کارآمد را هم فراهم کند.

***

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال 764  اثر نقاشی در هفدهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی «جی کیو ای» کشور ژاپن در سال 2016 شرکت کرده بود.