به گزارش هنرآنلاین، شهاب آب روشن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت فیلم‌سازی را در هرمزگان باید به دو بخش انگیزه فیلم‌سازان و محتوای آثار  و بخش دوم شرایط تکنیکی ساخت فیلم تقسیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد تغییر در این دو بخش بوده‌ایم، هر چه شرایط تکنیکی ساخت فیلم به سمت حرفه‌ای‌تر شدن رفته از طرفی انگیزه فیلم‌سازی و محتوای آثار شرایط مطلوبی پیدا نکرده که شاید بخشی از این مشکل مربوط به خود فیلم‌سازان است.

آب روشن ابراز کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر در بندرعباس شاید فقط کمی به انگیزه فیلم‌سازان کمک کند در غیر این صورت برگزاری جشنواره بدون وجود کارگاه‌های جنبی، جلسات نقد و بررسی و نشست‌های تخصصی هیچ سودی برای فیلم‌سازان ندارد.

وی تصریح کرد: جشنواره‌ای که تنها آثاری را نمایش می‌دهد که تا مدتی بعد روی همان پرده اکران چندهفته‌ای خواهد داشت، تنها به رونق سینما دار و وضعیت کلی سینما کمک می‌کند و تأثیری بر روی نحوه فیلم‌سازی فیلم‌سازانی که هنوز باید فیلم کوتاه بسازند ندارد.

این فیلم‌ساز در پایان گفت: شاید نشست‌های مستمر، دعوت از اساتید سینما، نمایش متداوم فیلم‌های مهم تاریخ سینما و فیلم‌های کوتاه شاخص جهان به‌طور مداوم بتواند انگیزه لازم را به فیلم‌سازان برگرداند اما میزان مطالعه و پیگیری خود فیلم‌سازان نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.