به گزارش هنرآنلاین، به نقل از از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمدمهدی احمدی شامگاه جمعه در آیین پایانی ششمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان اظهار کرد: هنرمندان باید سوژه‌‎هایی که به معضلات اجتماعی، اصلاح رفتار مردم و فرهنگ عمومی مربوط است را شناسایی و در قالب زبان هنر آن معضلات را منتقل کند تا مخاطب از آن‌ها آگاه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنر باید برای اصلاح جامعه باشد و هنرمند امروز باید بداند چه نقشی برای دوری مردم از اعتیاد یا برای جلوگیری از متلاشی شدن نظام خانواده ایفا می‌کند.

احمدی با بیان این که ارزش هر انسان به میزان نقشی است که در جامعه دارد، توضیح داد: هر چقدر انسان در جامعه تاثیرگذار باشد، به میزان تاثیری که او در جامعه و در تحول اجتماعی برای هدایت انسان‌ها دارد ارزشمند است.

وی ادامه داد: هر اثر هنری اگر بتواند با مخاطب رابطه منطقی برقرار کند و مخاطب را در فضایی منطقی قرار دهد به میزان ارتباط منطقی‌اش با مخاطب نشان می‌دهد که از هویت و ماهیت والایی برخوردار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اثری که نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مخاطب محتوای آن اثر را بیگانه با هویت، فطرت و فرهنگ خودش بداند، نشان از این است که صاحب اثر فرهنگ غالب را نشناخته و نمی‌داند روی سخنش با چه کسانی است، مانند سخنرانی که مخاطب، سطح علمی آن‌ها و افکار عمومی را نمی‌شناسد و در فضایی حرف می‌زند که هیچ ارتباطی با حاضران در جلسه ندارد؛ در این حالت می‎گویند فرد از فصاحت و بلاغت برخوردار نیست.

وی بیان کرد: اثر هنری زمانی نمره بالایی دریافت می‌کند که مخاطب خود را درک کند و به تناسب فضای فرهنگی و فکری مخاطب، محتوا را با زبان هنر منتقل کند.

احمدی خاطرنشان کرد: تاثیر زبان هنر از زبان خطابه بیشتر است چرا که زبان هنر می‌تواند مخاطب را در تمام فضای موضوع قرار بدهد در حالی که زبان خطابه نمی‌تواند این کار را انجام دهد حتی زبان هنر بر مخاطبانی که خودشان در آن موضوع خاص مطلع هستند و با آن آشنایی دارند تاثیرگذار است.

وی گفت: هنرمند و صاحب هنر اگر از این موهبت الهی که خدا به آن‎ها بخشیده است خوب استفاده کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود به این معنا که با زبان هنر پیام‌هایی را به مخاطب منتقل کنند که این پیام ها در هدایت او موثر است.

احمدی تاکید کرد: انجمن سینمای جوان بهترین بستر برای رسیدن به سینمایی حرفه‎ای است و اکثر هنرمندانی حرفه‌ای در آغوش انجمن سینمای جوان تربیت شده‌اند.

وی افزود: یکی از امتیازاتی که هنرجویان انجمن سینمای جوان نسبت به فعالان فیلم‌های بلند سینمایی دارند انگیزه آن‌ها است چرا که با حداقل‌ امکانات بهترین آثار را ارائه می‎دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه امسال سیمرغ فیلم کوتاه بعد از هفت سال وفقه، در جشنواره فیلم فجر اجازه حضور پیدا کرد و موجودیتش اعلام شد که بشارت خوبی برای هنرمندان این عرصه است.