به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در نشست با هنرمندان موسیقی استان، اظهار داشت: یکی از راه های پیشرفت در هر حوزه کاری ایجاد یک صنف قوی و اراده واحد است و این مهم در حوزه موسیقی زمانی تحقق می یابد که فعالان این حوزه با احترام به تنوع سلایق و گرایش ها به یک هدف واحد یعنی اعتلای موسیقی استان بیندیشند.

وی گفت:ضروری است که این مهم  توسط انجمن موسیقی استان و شعب آن در استان رقم بخورد.  

فرخنده با تاکید بر اینکه موسیقی مقامی به عنوان یکی از مزیت های نسبی استان در حوزه هنر است، افزود: یکی از راه های اعتلاء موسیقی مقامی استان فراهم سازی زمینه های مشارکت این موسیقی در خلق آثار نو و بدیع است و  توجه به موسیقی مقامی استان یکی از اولویت های اصلی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: این اولویت ریشه در اصول و سیاست های فرهنگی کشور، مزیت های نسبی استان و درخواست هنرمندان دارد.

حسین فرخنده  با بیان اینکه در حوزه موسیقی اتفاقات خوبی رقم خورده است و باید تداوم داشته باشد، اذعان داشت: باید زمینه هایی در شهرستان ها فراهم شود که جاذبه موسیقی مقامی و علاقه مردم به موسیقی را  بیش از پیش فراهم کنیم.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره موسیقی در استان اشاره و اظهار کرد: جشنواره موسیقی باید تخصصی و متفاوت باشد باید هنرمندان به دنبال تولیدات نو در حوزه موسیقی باشند و فرآیند نظارت و کیفی سازی جشنواره هم مد نظر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به اهمیت بحث آموزش در حوزه موسیقی اشاره کرد و گفت: برنامه ما تقویت آموزشگاه هاست و آموزشگاه ها هم در راستای برجسته  کردن فعالیت هایشان تلاش کنند.

فرخنده به اجرای کنسرت ها در استان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کنسرت ها در استان در سرنوشت همه هنرمندان  عرصه موسیقی و فعالیت های فرهنگی و هنری استان تاثیر گذار است و هرگونه اجرا باید با مطالعه این تاثیرات و با هدف پیش برندگی آثار مثبت این اجراها و بازدارندگی از آثار منفی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هدف ایجاد فضایی آرام  و همراه با نشاط در استان است، خاطرنشان کرد: در صدور مجوز ها و انتخاب کنسرت ها تلاش می کنیم تا  زمینه مشارکت و حضور حداکثری هنرمندان  استان در اجراهای هنری فراهم آید.

فرخنده برگزاری جلسات گفتگو با هنرمندان و تداوم آن در حوزه های مختلف را موجب هم افزایی و  ایجاد اراده واحد در پیگیری مطالبات حوزه موسیقی دانست و ابراز امیدواری کرد: اینگونه جلسات می تواند منشاء فعالیت های در خشانی  در آینده باشد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست گفت: در حوزه موسیقی به دنبال فضایی آرام هستیم چرا که استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در حوزه موسیقی است.

ابوالحسن حیدری تاکید کرد: عدالت فرهنگی در حوزه اعتبارات هنری و موسیقی همواره مد نظر است.

حیدری تصریح کرد: شناخت موسیقی مقامی استان، پژوهش در این حوزه، بحث آموزش، سمینارهای پژوهشی و تولیدات فاخر از راه های معرفی و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه موسیقی مقامی استان از برنامه ها و اولویت های حوزه موسیقی است.