به گزارش هنرآنلاین، ابوطالب جوان در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بینالود، دی ماه سال جاری به مدت سه روز در استان خراسان رضوی، شهر مشهد مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این منطقه، آثار هنری ارائه شده هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با هم به رقابت می پردازند.

جوان با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می شود، افزود: هیأت انتخاب در بخش عکس، از میان 734 قطعه تک عکس که از 266 عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، تعداد 51 قطعه عکس از 45 عکاس را برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه عکس "رویای سوسیس"  و "فرآز آهنین"هنرمند جوان آستارایی برای رقابت در بخش پایانی تک عکس برگزیده شده است، اضافه کرد: همچنین در بخش مجموعه عکس، هیأت انتخاب از میان 90 مجموعه که از 90 عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، 6 مجموعه از 6 عکاس را منتخب دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در بخش پایانی سخنان خود، کیفیت این جشنواره و آثار ارائه شده را بسیار بالا برشمرد و تصریح کرد: طی یک سال گذشته، آثار بسیاری از هنرمندان فعال در عرصه های مختلف هنری شهرستان به جشنواره های مختلف بین المللی، ملی و منطقه ای راه یافته است که این موضوع مبین ارتقای سطح کیفی فعالیت آنان است.

 لازم به توضیح است، پیش از این اعلام شده بود، جشنواره فوق از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آذرماه 1395 در شهر مشهد برگزار شود که با یک ماه تعویق برگزار خواهد شد.