به گزارش هنرآنلاین،به نقل از کردپرس؛ آوات محمدی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری نمایشگاه ها دسترسی مناسب مردم به منابع علمی و فرهنگی و نیز توسعه فرهنگ کتابخوانی و ترغیب شهروندان به خرید کتاب با ارائه مشوق ها و تخفیف هایی ویژه است، گفت: برای برپایی نمایشگاه کلیه هزینه ها اعم از محل، جابجایی، تخفیف و... توسط متولی یا کتابفروش متقبل می شود و ادارات حمایتی از این مساله نمی کنند

وی گفت: اگر ادارات و نهادهای مردمی و عمومی یارانه و تخفیف هایی برای شهروندان درنظر بگیرند، در ترغیب بیشتر مردم و افزایش نقش کتاب در سبد خرید خانوارها موثر خواهد بود.

این ناشر خاطرنشان کرد: عدم توجه به حقوق مولف و ناشر و چاپ زیرزمینی کتاب یکی دیگر از مشکلات جدی عرصه کتاب است که باید برای مقابله با آن چاره ای جدی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه فروش کتاب، عملاً سودی ندارد، افزود: فعالان این عرصه بیشتر بهخاطر احساس مسئولیت اجتماعی همچنان در این حرفه ماندگار شده اند.

وی آسیب شناسی مطالعه پایین و نیز ارائه راهکارهای عملی برای رونق کتاب خوانی در جامعه را ضروری دانست و گفت: باید همه نهادهای مردمی و دولتی و نویسندگان و دلسوزان فرهنگی برای تحقق این مساله مهم وارد عمل شوند.