به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، منوچهر زاده علی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان بوکان  به مناسبت بیست وچهارمین دوره هفته کتاب خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در گالری فرهنگسرای سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در حال برگزاری است.

زاده علی دائر شدن غرفه مطبوعات را در این نمایشگاه مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: به مدت یک ماه در گالری فرهنگسرای سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان این نمایشگاه دائر است.

وی از اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و جوانان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آورد و افزود: در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای بازدید عموم مردم این نمایشگاه برپا می‌شود که امید است تا اندازه‌ای رضایت عمومی حاصل شود.

زاده علی با اشاره به اینکه ٤٠ هزار جلد کتاب با ٦ هزار عنوان در این نمایشگاه ارائه شده است، ادامه داد: با موضوع‌های مختلف و متنوع از جمله تاریخ، روانشناسی، مذهبی، ادبیات، کودکان و فلسفه در معرض دید مردم قرار گرفته که امید است مورد رضایت واقع شود.

این مسئول به عرضه کتاب با تخفیف ٢٠ تا ٤٠ درصد به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب اشاره کرد و ادامه داد: ناشران سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، همچنین پنج ناشر بوکانی کتاب‌های خود را به معرض نمایش و فروش قرار داده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه در پرتو کتاب شکوفایی و بالندگی تحقق می‌یابد، ادامه داد: از این رهگذر برای توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی می‌توان کمک زیادی کرد.

وی برگزاری جشن امضاء و رونمای کتاب، نقد و بررسی کتاب، اهداء کتابهای مازاد منازل به مدارس و کتابخانه ها، برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان "یار مهربان" با مشارکت آموزش و پرورش، نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، بازدید از کتابخانه های عمومی و کتابفروشی های برتر استان، بزرگداشت استاد محمدیان، برگزاری مراسم جشن استانی کتاب و تجلیل از برترین ها در این حوزه، دیدار با نویسندگان پیشکسوت، دیدار با خانواده های شهدای اهل قلم، راه اندازی کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، توزیع و اهداء کتاب در نقاط حاشیه نشین استان و ایجاد قفسه کتاب در مطب پزشکان و مراکزی از این قبیل را از برنامه های قابل اجرا در بیست وچهارمین دوره هفته کتاب و کتاب خوانی اعلام کرد.