به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای اولین جشنواره طراحی هنرمندان تجسمی سراسر استان، به مناسبت هفته مازندران در روزهای 15 و 16 آبان ماه در قائم شهر خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره که به مناسبت گرامیداشت هفته مازندران 15 و 16 آبان 1399 با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به میزبانی آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی نشانه و پاییز در شهرستان قائمشهر برگزار شد که در بخش اول طبیعت بی جان و فیگوراتیو و بخش دوم با موضوع محیط زیست در جغرافیای مازندران، هنرمندان سراسر استان قلم زدند.

زارع در ادامه افزود: اجرای زنده هنرمندان در بخش اول این جشنواره، صبح روز پنجشنبه پانزده آبان با حضور معاونت هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد مازندران، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته مازندران در محل آموزشگاه نشانه در شهرک نساجی برگزار و پس از دو روز اجرا، نود و پنج اثر در آموزشگاه نشانه شهرستان قائم شهر، به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بخش دوم این جشنواره را یکی از بخش‌های ویژه اولین دوره جشنواره طراحی مازندران بیان کرد که موضوع محیط زیست در جغرافیای مازندران و جنگل‌های هیرکانی از آثار کار شده و قابل تامل در این بخش بود. 

شایان ذکر است:  55 اثر طراحی شده از هنرمندان استان با رویکرد حفظ و حراست از محیط زیست، طبیعت گردشگری و میراث فرهنگی در آموزشگاه پاییز به نمایش گذاشته شد که با حضور عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،  علی علوی معاونت هنری و سینمایی اداره کل، عیسی مدانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر و همچنین ریاست اداره محیط زیست شهرستان قائم شهر، جمعه 16 آبان‌ماه و در سومین روز از هفته مازندران، مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین در طی این جشنواره آرمان فتحی، دبیر اجرایی این جشنواره، از چگونگی و نحوه اجرا و استقبال هنرمندان و بررسی آثار توسط تیم داوری گزارشاتی از کمیت و کیفیت این جشنواره را برای مسئولین و هنرمندان حاضر بیان کرد.

بر همین اساس پس از داوری آثار اولین جشنواره جایزه طراحی مازندران توسط خلیل سمایی از فریدون‌کنار، جلال‌الدین مشمولی از قائمشهر، اسماعیل قنبری از نکا و فاطمه پری‌نژاد از ساری، برگزیدگان به این شرح معرفی شدند.

در بخش مسابقه طراحی با موضوع طبیعت بی‌جان، خانم نازنین اصغری از ساری اول و از خانم‌ها آناهیتا خمسه و عادله قربان‌پور از بابل تقدیر شد.

در بخش مسابقه با موضوع فیگوراتیو، بابک امن‌زاده از قائمشهر، محمد حیرتی از بهشهر و زهرا حسنی از ساری مشترکاً اول شدند و از دانش آموز دوره ابتدایی آنیسا رضوانی از قائمشهر تقدیر شد.

در بخش مسابقه محیط زیست در جغرافیای مازندران نیز، نفر اول: فاطمه عسگرپور از چالوس، نفر دوم: علی اکبر عموزاد خلیلی از بهشهر و نفر سوم: خانم شمیلا رخساری از قائمشهر معرفی شدند. از ابوالفضل میرزاپور از امیرکلا نیز تقدیر به عمل آمد.