به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع با بیان خبر فوق بیان کرد: با توجه به واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ستادهای مردم‌نهاد، فعالیت‌های فرهنگی هنری در هفته مازندران با مدیریت این ستادهای مردمی، ریاست فرمانداران و دبیری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها و به صورت مجازی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به عملکرد بسیار مطلوب ستادهای مردم نهاد در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده می‌توان به تولید بیش از ۲۰ نوع محتوای مجازی در قالب تولیداتی همچون کلیپ، پوستر و... و انتشار وسیع در گستره استانی، هماهنگی با مدارس استان در راستای تبیین هفته مازندران به دانش آموزان، تولید محتوا برای پخش در سیستم آموزشی آموزش و پرورش (شبکه شاد)، رونمایی از چندین کتاب ویژه در حوزه معرفی مازندران اشاره کرد.

زارع همچنین تصریح کرد: معرفی آداب و سنن مازندرانی، تجلیل از پیشکسوتان و مفاخر فرهنگ، هنر و ادب و ... استان، پاکسازی مازندران در سواحل، جاده‌ها و جنگل‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف را نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ بومی مازندران با حفظ میراث کهن مردمان این سرزمین، اذعان داشت: محوریت برنامه‌های هفته مازندران بر نشان دادن این میراث ارزشمند، آداب و سنن بومی منطقه و حفظ و گسترش فرهنگ عامه این استان است.