به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبیدالله رستمی در ویژه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب تحت عنوان مسابقه طراحی و دوخت چادر گفت: هنر در تعمیق ارزش‌های ایرانی اسلامی بسیار موثر است، طراحی هنری لباس‌های دارای پوشش و حجاب اسلامی بخشی از برنامه‌های و دغدغه‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گرامی عفاف و حجاب است.

وی افزود: دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه سنندج یکی از مهمترین مراکز ویژه برای برگزاری مسابقات طراحی و دوخت انواع چادرهای بانوان، قادر خواهد بود در نمایشگاه محصولات عفاف وحجاب سراسری در تهران موفق عمل کند.

رستمی ضمن اشاره به استارتاپ‌های حوزه مد و لباس اظهار داشت: کسب و کارهای حوزه مد و پوشاک با حضور متخصصین طراح و دوخت لباس با استفاده از فضای مجازی می‌تواند در این حوزه برای بانوان کارآفرین باشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: راه‌اندازی فروشگاه های مد و پوشاک در فضای مجازی، معرفی انواع لباس‌های کردی متناسب با فرهنگ اسلامی ایران، ایجاد بانک اطلاعاتی انواع لباس‌های مناطق کردنشین سراسر کشور و برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه طراحی و دوخت پوشاک از جمله مهمترین استارتاپ‌های حوزه مد و لباس است.

مسابقه زنده ایده و اجرا با شرکت چهار گروه حرفه‌ای طراحی و دوخت چادر در محل دانشکده فنی حرفه‌ای دخترانه سنندج برگزار و به منظور شرکت در نمایشگاه محصولات عفاف وحجاب سراسری در تهران اجرا شد، در این مسابقه هر گروه بنا به تخصص و رشته تحصیلی اقدام به طراحی چادرهای متنوع عبایی و اربعینی به صورت زنده کردند که حاصل این طراحی و ساخت در نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب سراسری در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

در پایان از گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقه زنده ایده تا اجرا با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اهدای بسته فرهنگی از سوی بانک مهر ایران مدیریت شعب استان کردستان تجلیل به عمل آمد. آثار گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقه در نمایشگاه محصولات عفاف وحجاب سراسری در استان تهران شرکت خواهند کرد و در صورت کسب رتبه به صورت ویژه در نمایشگاه مذکور از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.