سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در این مطلب به دو خبر از استان‌های کردستان و خراسان جنوبی در حوزه صنایع‌ دستی و مد و لباس اشاره می‌شود.

خسرو قاضی‌زاده سرپرست معاونت صنایع‌ دستی کردستان بیان اینکه نمایشگاهی برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: ویروس کرونا برای بخش صنایع‌ دستی محدودیت‌های زیادی ایجاد کرده و با توجه به شرایط انتقال آن، عملاً برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ را با مخاطراتی روبه‌رو می‌سازد؛ بر همین اساس دستورالعمل برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی به‌صورت مجازی تدوین و اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه برای معرفی و عرضه البسه محلی در نظر داشتیم نمایشگاه‌ و جشنواره‌ برگزار کنیم، اما با شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها کنسل شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور جلسه‌ای با یکی از مدیران برنامه‌های کاربردی اینترنتی (اپلیکیشن) در استان برگزار و مقرر شد از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت، برای برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع‌ دستی استفاده شود.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی کردستان افزود: تمام صنعتگرانی که در حوزه البسه محلی، در استان فعالیت دارند، از دوره‌های آموزشی اداره کل استان بهره‌مند شده‌اند.

او با تأکید بر اینکه آموزش خیاطی لباس‌های محلی، جزو اولویت‌های این معاونت است، گفت: «سهمیه‌های منطقه‌ای را برای آموزش مهارت خیاطی البسه محلی در نظر گرفته‌ایم که تاریخ برگزاری نیز به‌زودی مشخص خواهد شد.»

قاضی‌زاده بابیان اینکه تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع‌ دستی به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: «در صورت موفقیت در این زمینه، برای سایر جشنواره‌ها و مسائل مرتبط با موضوعات کاری این اداره کل، از فضای مجازی استفاده خواهد شد.»

اطلاع‌رسانی به هنرمندان جهت همراهی با نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی چین و ایتالیا

حسین عباس‌زاده معاون صنایع‌ دستی خراسان جنوبی با اشاره به فراگیری ویروس کرونا در سطح جهان و میزان اثرگذاری آن بر اقتصاد، گفت: تنها راه‌کار پیش رو، تغییر سبک زندگی افراد جامعه است، در همین راستا (تغییر سبک زندگی) برگزاری نمایشگاه‌های عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی در چین و ایتالیا با رعایت شرایط موجود اطلاع‌رسانی می‌شود.

او گفت: نمایشگاه طراحی و ساخت زیورآلات ایرانی در کشور ایتالیا (شهر رم) در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارائه آثار تا 10 مردادماه است، علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر به اداره‌های شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چین‌شانگهای در چهار بخش پاویون ملی، شرکت‌های تجاری خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فرهنگی و گردشگری با همکاری کنسولگری ایران در شانگهای چین و وزارت امور خارجه برنامه‌ریزی شده است، مهلت ثبت‌نام و اجاره غرفه نیز تا 11 مردادماه است و هنرمندان می‌توانند اطلاعات بیشتر در این خصوص را از نمایندگی وزارت امور خارجه در استان دریافت کنند.