به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی در بازدید از انجمن موسیقی شهرستان میامی در مجتمع فرهنگی و هنری مهر این شهرستان گفت: موسیقی ایرانی حرمت دارد و باید اصالت آن به وسیله هنرمندان و متولیان این حوزه حفظ شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان عرصه موسیقی توانایی و استعداد خود را باید با دانش همراه کرده و از آن برای ترویج و آموزش این هنر اصیل استفاده کنند.

مدیرکل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدایت استعدادهای جوانان و علاقه‌مندان به سمت موسیقی اصیل ایرانی از راه‌های حفظ موسیقی و فرهنگ ایران است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخلاق و مبانی اخلاقی را از ارکان اصلی تاثیرگذار در حوزه موسیقی دانست و متذکر شد: هنرمندان موسیقی در کنار اینکه رسالت، حفظ کردن موسیقی اصیل ایرانی، باید اخلاق را نیز مورد توجه قرار داده و رعایت کنند و زمانی که اخلاق و موسیقی با هم رابطه منطقی برقرار کنند این هنر می‌تواند در سلامت جامعه تاثیرگذار باشد.

ظرفیت های گردشگری و فرهنگی برای رهایی از وابستگی به فروش نفت باید شناسایی و معرفی شود

احمدی همچنین روزگذشته در نشست با کارگروه گردشگری شهرستان میامی اظهار داشت: در صورت بی‌توجهی به داشته‌های فرهنگی و هنری و نیز آثار غنی در بخش‌های مختلف و نیز ناشناخته ماندن این ظرفیت‌ها، همچنان نیازمند فروش نفت خواهیم بود.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بالقوه گردشگری هر منطقه برای رشد و توسعه اقتصادی تاکید و ابراز داشت: برای کشف قابلیت‌های شناسایی نشده ظرفیت‌های گردشگری در حوزه تاریخی و طبیعی باید شرایطی مهیا شود تا این قابلیت‌ها اجرایی شوند.

احمدی، کاروانسراها را از قابلیت‌های مطلوب برای جذب گردشگران دانست و گفت: با توسعه و مدیریت منطقه‌ای باید از تخریب این اماکن تاریخی به صورت جدی اقدام شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی را نیز ضرورت خواند و متذکر شد: برای جذب گردشگران خارجی و داخلی شرایط مناسبی فراهم شود تا آنان به مبلغین معرفی مناطق گردشگری تبدیل شوند.

احمدی به آثار باستانی و طبیعی شهرستان میامی اشاره  و خاطرنشان کرد: محققانی باید قابلیت‌های پنهان گردشگری منطقه را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه برخی مردم هنوز شناخت کاملی از آثار تاریخی منطقه خود ندارند تاکید کرد: بسیاری از مردم شهرستان میامی هنوز آگاهی کاملی از آثار تاریخی و میراث گذشتگان خود نداشته و در شهر فقط رفت و آمد می‌کنند و به این آثار تاریخی بی‌توجه هستند.

احمدی با تاکید بر وجود بزرگانی در این شهرستان که سبک زندگی آنها با عقلانیت و اخلاق همراه بوده است افزود: این بزرگان باید الگوی نسل جدید جامعه قرار گیرند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لازمه اجتماعی بودن را الگوپذیری و پیوند با گذشتگان دانست و تاکید کرد: نسل جدید باید با هویت گذشتگان خود آشنا شوند و الگوها را از بزرگان خود انتخاب کنند.

 نشست کارگروه گردشگری شهرستان میامی با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسوولان این شهرستان در فرمانداری میامی برگزار شد. 

شهرستان میامی در مسیر تهران - مشهد و در 55 کیلومتری شاهرود واقع است و ۵۸ اثر ثبت شده را در فهرست میراث باستانی کشور به خود اختصاص داده است.