به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ روز گذشته ٣٠ بهمن ماه جاری سید علی زمزم در  کارگروه مد و لباس استان گفت: این کارگروه در استان به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و بومی منطقه، تبیین و ترویج الگوهای بومی برای ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با فرهنگ و هویت ایرانی در زمینه مد و لباس تشکیل می شود.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: امروزه طراحی لباس و پوشاک و انتخاب مناسب آن یکی از دغدغه های مهم خانواده ها شده؛ پس لازم است دستگاه های اجرایی عضو کارگروه به این مساله اهتمام بیشتری داشته باشند و با برگزاری به موقع کمیسیون های مربوطه  گام موثری در این امر برداشته شود.

سیدعلی زمزم در ادامه از برگزاری سخنرانی علمی و ورک شاپ مد و لباس ایرانی و اسلامی از سوی این اداره کل در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این کارگاه های آموزشی با موضوع "تاریخچه مد و لباس - جایگاه خط در منسوجات ایرانی" ١٠ اسفندماه سال جاری در محل دانشکده فنی و حرفه ای دختران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ٥٢ نفر در این کارگاه ثبت نام کرده اند، تصریح کرد:علاقمندان به شرکت در این کارگاه‌ ها می‌توانند حداکثر تا تاریخ ٥  اسفند ماه سال جاری با مراجعه به سایت این اداره کل به آدرس اینترنتی khj.farhang.gov.ir مراجعه  ثبت‌نام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن ٠٩٣٥٧٧٠١٤٧٣ تماس  بگیرند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه این ورک شاپ با اهداف ترویج فرهنگ طراحی و استفاده از مد و لباس اسلامی و ایرانی برگزار می شود، یادآور شد: به شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی معتبر آموزشی اهدا خواهد شد.

وی همچنین از فراخوان ثبت نام در بانک اطلاعات طراحان مد و لباس خراسان جنوبی خبر داد و گفت:به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس استان با بارگذاری فرم بانک اطلاعات طراحان مد و لباس استان در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، هنرمندان مد و لباس استان می توانند مشخصات فردی، تحصیلی و سوابق کاری خود را در این بانک اطلاعاتی درج و ثبت کنند.

طراحان، تولید کنندگان، مراکز فروش، مدلینگ، اسپرت، مزون، سایت و موسسات مد و لباس و ... می توانند از طریق نشانی اینترنتی https://khj.farhang.gov.ir/fa/modelebas نسبت به تکمیل فرم و ثبت مشخصات خود اقدام کنند.