به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛محمدمهدی مروج الشریعه شامگاه ١٦ مهر در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان با معاون وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی با بیان اینکه برای تقویت بنیه فرهنگی و هنری استان باید جلسات مشترکی را با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار کنیم، گفت: در شرایطی که از نظر اقلیمی و اقتصادی خراسان جنوبی وضعیت خوبی ندارد، اینکه می بینیم مردم به فرهنگ و هنر روی می آورند را باید ارزشمند بشماریم و کمبودها را باید با سخت کوشی خودمان جبران کنیم.

 وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در این منطقه وجود دارد که باید شکوفا شود، اظهارداشت: کشور به دلیل اجرای سیاست های غلط اقتصادی گذشته، با محدویت های مالی مواجه است و در حال حاضر هم منابع آینده را پیشخور می کنیم.

 استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال ٩٧ اعتبارات فصل ٥ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را ٦ برابر یعنی ١٥٠ میلیون تومان خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات هنرمندان حل شود، گفت: رشد اعتبارات سال ٩٦ خراسان جنوبی در حوزه فرهنگ ١١ درصد نسبت به ٩٥ افزایش دارد.

 مروج الشریعه با اشاره به اینکه به حوزه هنر باید با حداکثر توان حمایت کرد، افزود: از هر کاری در هر شرایطی که از دست بنده برآید برای اصحاب فرهنگ و هنر دریغ نخواهم کرد.

 وی با اشاره به اینکه تالاب کجی نهبندان باید به یک فرصت اقتصادی در حوزه گردشگری تبدیل شود، تاکید کرد: در حوزه علم و فرهنگ و هنر باید یک سری موضوعات در استان به یک برند تبدیل شود و جشنواره های ملی و بین المللی را در این خصوص در استان برگزار شود.

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل بین المللی کردن سه رشته مهم را دارد که می توان جشنواره ملی و بین المللی با آن موضوعات برگزار کرد که یکی از آنها تالاب کجی نهبندان است، گفت: جشنواره نمکی در تالاب کجی نهبندان را حمایت کامل می کنیم و استانداری در این زمینه آمادگی دارد کلیپ هایی را تولید کند و به منظور جذب گردشگر برای تمام سفارتخانه ها ارسال کند.

 مروج الشریعه با بیان اینکه تعاونی چند منظوره هنرمندان باید رویکرد اقتصادی و مبنای گردشگری داشته باشد، گفت: در حوزه فرهنگ باید به سمت تقویت بنیان های اقتصادی با اولویت اشتغال حرکت کنیم.

 وی ادامه داد: مسائل اجتماعی در کشور مسائل عمیق و بسیار پیچیده است و یکی از مسائلی که می تواند ساماندهی داشته باشد مسئله فرهنگ است.

 استاندار خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد برنامه ریزی کند که در هفته ای یک شب برنامه ای سرکشی از خانواده اصحاب فرهنگ و هنر را داشته باشیم.