سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش خیابانی "درد دل روی خط حامل" به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوند از شهرستان ایلام از جمله آثار راه یافته به بخش خارج از صحنه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

کولیوند در رابطه با این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "درد دل روی خطوط حامل" واقعیت‌های دنیای هنر و موسیقی‌های بومی و سنتی و عدم حضور افراد دوره‌گرد که هم‌اکنون در بین ما نیستند را بیان می‌کند.

این هنرمند ایلامی با اشاره به داستان نمایش، ادامه داد: نمایش در حقیقت به رابطه عاطفی دو هنرمند و نوازنده و مطرب خیابانی می‌پردازد که برای اجرای هنرشان و درآمد و تهیه قوت روزانه گاه به گاه دچار مشکلات و اختلالاتی می‌شوند. برادر بزرگ‌تر همه این کارها را برای درمان برادر کوچک‌ترش انجام می‌دهد تا بتواند هزینه درمانش را پس از یک تصادف همچنان تهیه کند.

کولیوند با بیان اینکه هر تئاتر خیابانی باید حامل یک نکته و درد دلی برای مردم باشد، یادآور شد: قبلاً دوره‌گردانی در بخش‌های مختلف، زندگی افراد را نگه می‌داشتند اما متأسفانه با تبدیل دنیای امروزی به دنیای دیجیتال، آنها دیگر در بین ما نمانده‌اند و یا آنقدر کم شده‌اند که به چشم نمی‌‌آیند. این دوره‌گردها پیش‌تر در میان ما زندگی می‌کردند که آیین‌های سنتی و موسیقی را زنده نگه می‌داشتند در حالی‌که این افراد امروز یا نیستند و یا تعدادشان بسیار کم است و در نتیجه موسیقی و آیین و سنت‌های بومی هم از بین رفته است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: گروه نوازنده‌‌ای که روزگاری نت‌ها را از روی خطوط حامل می‌خوانده، این‌بار خطوط پیاده‌رو‌های شهر، نت‌های زندگی‌اش را شکل داده‌اند.

نمایش "درد دل روی خط حامل" با بازی مصطفی کولیوندی، امین برزگر، علی‌اصغر اسماعیلی در روز دوشنبه 2 بهمن‌ماه در ساعت‌های 12:30 در مترو میدان ولیعصر (ایوان انتظار) و 17:45 در محوطه تئاتر شهر و سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران به مدت 20 دقیقه میزبان علاقمندان خواهد بود.

سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.