سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش "آواز ماهی‌ها در مرداب" به  نویسندگی و کارگردانی فضل الله عمرانی از بندر دیر از جمله نمایش‌های برگزیده استانی است که در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

فضل الله عمرانی در خصوص این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "آواز ماهى‌ها در مرداب" بر اساس نمایشنامه "یرما" اثر لورکا و نمایشنامه "رقص مادیون‌ها" نوشته محمد چرمشیر طراحی و دراماتورژی شده است  و می‌توان گفت در واقع به نوعی تراژدی عشق و خشم است.

فضل‌الله عمرانى در خصوص قصه این نمایش با بیان اینکه نمایش از عشق مادری و کینه در زندگی زناشویی می‌گوید، توضیح داد: "آواز ماهی‌ها در مرداب" قصه زنی را روایت می‌کند که صاحب  فرزند نمی‌شود و به اصطلاح نازا یا بی‌ثمر خوانده می‌شود و برای رسیدن به آرزویش که بچه‌دار شدن است به راه‌ها گوناگونی متوسل می‌شود. 

وی در ادامه با تاکید بر این‌که "آواز ماهی‌ها در مرداب" از نظر محتوا و ساختار برگرفته از نمایشنامه "یرما" است که در شکل و اجرا از فرهنگ و آداب و آیین‌هاى جنوبى بهره گرفته است، افزود: البته این نمایش افزون بر پرداختن به قصه اصلى نمایشنامه "یرما"، به خشونت‌هایی که در جامعه در حق زنان روا داشته می‌شود نیز اشاره دارد.

نمایش "آواز ماهی‌ها در مرداب" به نویسندگی و کارگردانی فضل‌الله عمرانی کاری از گروه نمایشی آفرینگان دیر از بیست‌ونهمین جشنواره استانی بوشهر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرده است که در پنجمین روز از برگزاری جشنواره دوشنبه 2 بهمن‌ماه در دو نوبت 17 و 20 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

زیبا دریاسفر، فضل‌الله عمرانی، ندا بداغی، معصومه اندیشه‌خوش، روح‌الله فرهنگ‌‌دوست، فاطمه پولادخای، فاطمه کنگانی، نسترن محسنی، آیدا فولادی و زهرا فولادی نیز در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. 

سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.