سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه عکس عرفان سامان فر با عنوان "ماه کان شرق" در نگارخانه ملی به دید همگانی گذاشته می‌شود. این نمایشگاه حاوی عکس‌هایی از زیبایی‌های منطقه سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه دشت یاری است که شامل مردم‌نگاری و زیبایی‌های طبیعی این بخش از ایران می‌شود.

مسئول انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس با اعلام این مطلب، گفت: این نمایشگاه که حاوی عکس‌های عرفان سامان فر از هنرمندان طبیعت نگار شهرمان است به مدت ٤ روز در نگارخانه تخصصی عکس بوستان ملی شیراز در خیابان حافظ برگزار می‌شود.

فروغ عدالت پور با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های نمایشگاهی در این نگارخانه ادامه دارد، از برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عکاسی در این مکان نام برد و افزود: نمایشگاه "ماه کان شرق" از این دست رویدادها است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ممکن شد.

وی اعلام کرد: آیین گشایش این نمایشگاه جمعه ١٥ دی‌ماه جاری از ساعت ٥ تا ٧ عصر برگزار می‌شود.

عرفان سامان فر هم در خصوص این نمایشگاه گفت: نام این نمایشگاه به معنی ماه کوچک به زبان بلوچی است که من در سفری عکاسی به سیستان و بلوچستان به تهیه عکس‌های آن پرداختم.

این عکاس جوان و خلاق پیرامون آثار این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه حاوی عکس‌هایی از زیبایی‌های منطقه سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه دشت یاری است که شامل مردم‌نگاری و زیبایی‌های طبیعی این بخش از ایران می‌شود.

سامان فر گفت: تاکنون هرچه از سیستان و بلوچستان بوده محرومیت و فقری است که از تصاویر برآمده و این نمایشگاه در پی زیبایی‌ها و جاذبه‌های این منطقه است و برای جذب گردشگر به این نقطه زیبای ایران تهیه شده‌اند.

وی در ادامه به عکس‌های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یک کلاژ با استفاده از ١٨ تا ١٩ عکس در یک قاب در این نمایشگاه قرار می‌گیرد که یک معرفی کلی به شکل گزارش خبری از سیستان است.

سامان فر با بیان اینکه کلاژ یادشده در اندازه ١٠٠ در ٧٠ سانتی‌متر تهیه شده، افزود: در این نمایشگاه اغلب آثار در اندازه یک متر در ٧٠ سانتی‌متر انتخاب شده و تقریباً ١٠ قاب در اندازه ٥٠ در ٧٠ سانتی‌متر در معرض دید قرار می‌گیرد.

این هنرمند که نخستین نمایشگاه انفرادی عکس خویش را با عنوان "ماه کان شرق" برگزار می‌کند در کارنامه خود حضور در ٥٠ نمایشگاه گروهی را تجربه کرده و دارای تحصیلاتی در رشته الکترونیک است.

عرفان سامان فر عکاسی را از سال ٨٢ آغاز کرده و بیشتر در ژانر حیات وحش و طبیعت به تهیه عکس می‌پردازد.

وی امیدوار است که در صورت استقبال مردم و شهروندان شیرازی برای خرید این آثار، تمام عواید برای مردم منطقه دشت یاری سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.

نمایشگاه انفرادی عکس "ماه کان شرق" به اهتمام عرفان سامان فر حاوی ٢٢ اثر است که از ١٥ تا ١٨ دی‌ماه جاری صبح‌ها از ساعت 9:30 تا 12:30 و عصرها ساعت 17 تا 19 توسط انجمن فیلم، عکس و پویانمایی فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در نگارخانه ملی در خیابان حافظ برگزار می‌شود.

الهه بهرامی