به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا،  حبیب‌الله بخشوده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در اختتامیه‌ دومین جشنواره ما دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره صوتی "چرو" یک ابتکار استانی است که فعالیت قصه‌گویی کشور را تقویت می‌کند و  فعالیت آن از سطح کشوری عبورکرده و به سطح بین‌المللی رسیده است، تصریح کرد: کانون به دنبال قصه‌هایی است که ریشه‌ فرهنگی دارند چون خیلی از کلماتی که فراموش شده‌اند و بخشی از فرهنگ ما هستند در این قصه‌ها بیدار و زنده و به نسل آینده  معرفی می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان استان ایلام ادامه داد: جشنواره "چرو" می‌تواند حافظ زبان و تقویت کننده قصه‌های دینی و بومی ما باشد.

وی گفت: جشنواره قصه گویی صوتی که به پیشنهاد معاون فرهنگی کانون استان ایلام شکل گرفت و  با زحمات طاهره رحمتی مربی مسئول کانون بخش صالح‌آباد و همکاران او در این بخش و همچنین با همت و تلاش و پشتیبانی مدیر ومعاون و کارشناس مسئول فرهنگی و هنری و ادبی اداره کل کانون استان ایلام به مرحله اجرا در آمد. 

"چرو" در زبان کردی ایلامی به مفهوم نهال تازه قد کشیده است که امید زیادی به رویش و قد کشیدن آن می رود. این واژه مانند "بالا رفتیم ماست بود پایین اومدیم دوغ بود" در پایان قصه های ایلامی جای ثابتی دارد و قصه‌گو می‌گوید: "ئی ده سم چروو ، ئه و ده سم چروو  هه رچگه وتم گشتی هه دروو" یعنی در اطرافم نونهالانی نشسته‌اند و قصه‌هایی که برایشان گفتم واقعی نیست(اما از آن باید درس گرفت).

براساس این گزارش در بخش اعضای مراکز کانون مینا دارابی ازمرکز  شباب، صبا بهارپور از مرکز ایوان ، آرین هادی‌زاده از مرکز آبدانان و زهرا رحمتیان از مرکز صالح‌آباد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم(رتبه سوم مشترک ) را به دست آوردند.

در بخش آزاد سرور یاری از صالح آباد، عالیه محمدی  از صالح آباد و حرم پنجعلی‌زاده از سیروان رتبه اول تا سوم و در بخش مربیان فرشته جعفری از مرکزسرابله ،آرزو گوهری از مرکز دره شهر و رویا هواس بیگی از مرکز ایوان رتبه های اول تا سوم را به ترتیب به دست آوردند.