به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مسعود معمار در دیدار با مسئولان دستگاه های فرهنگی استان ایلام، اظهار کرد: این مجموعه طوری ساخته خواهد شد که امکان برگزاری تمامی برنامه های فرهنگی،هنری در این تالار میسر باشد.

 وی ادامه داد: قرار است این مجموعه در زمین به مساحت ۷ هزار متر مربع و ظرف مدت ۳ سال احداث شود و اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل آن حدود ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمبود فضاهای فرهنگی در استان ایلام را یکی از اصلی ترین معضلات و خواسته های اهالی فرهنگ این استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با ساخت این مجموعه شاهد تحرک قابل توجهی در اجرای برنامه های هنری و فرهنگی در ایلام باشیم.

 معمار همچنین از تکمیل آمفی تئاتر شهرستان دره شهر تا ایام الله دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت پذیرش ۲۵۰ نفر را داشته و از نظر امکانات نورپردازی و صوتی و تصویری به جدیدترین امکانات روز مجهز شده است.

 گفتنی است؛ استان ایلام در زمینه وجود مراکز فرهنگی همچون سالن سینما و تئاتر با مشکل جدی روبرو است به طوری که تنها سینمای شهر ایلام که دارای قدمت طولانی و  از کیفیت مناسبی نیز برخوردار بوده در دولت گذشته تخریب شد و قرار بود یک مجموعه فرهنگی با ۲ سالن سینما به جای آن احداث شود ولی با وجود گذشت چندین سال تبدیل به پارکینگ خودروها شده و مشخص نیست چه زمانی شاهد آغاز فعالیت اجرایی آن خواهیم بود.