به گزارش هنرآنلاین، علی غیاثی ندوشن افزود: این کنگره در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان و نیز با سه زبان فارسی، عربی و  اردو برگزار می شود.

به گفته وی؛ این جشنواره درموضوعات توحید و معارف توحیدی، شرح شاعرانه اسماء و صفات خداوند متعال، جلوه های جلال و جمال الهی در پدیده های جهان، تماشای عظمت خداوند در عالم، ستایش و ثنای پروردگار، نیایش و مناجات در آستان حضرت حق، سپاس و شکرگزاری به درگاه خداوند منان، تسبیح و تقدیس خداوند متعال، گفت و گوی عارفانه با معبود ازلی درهمه قالب های شعری پذیرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعرهای ارسالی باید پیش از این به همایش دیگری ارسال نشده باشد، تصریح کرد: آثار رسیده به سه زبان فارسی، عربی و اردو توسط داوران، داوری خواهد شد. همچنین آثار فارسی در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان جداگانه بررسی می شود.

غیاثی ندوشن مهلت ارسال آثار را آخر دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به شعرهای برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات معادل یک میلیون تومان تعلق خواهد گرفت. 

وی اظهار داشت: دبیرخانه کنگره بین المللی شعر توحیدی در میبد، خیابان امام، میدان ولیعصر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کد پستی ٨٩٦١٧٣٧٨٨٥ مستقر است.