به گزارش هنرآنلاین، در این چارچوب از تلاشها و زحمات کیوان ساکت استاد  موسیقی ایرانی و خادم معلولان به عنوان یاور همیشگی فرزندان موسسه خیریه "همدم" قدردانی شد.

سید جواد حسینی در این مراسم  با بیان این شعر که "غیر از هنر که تاج سر آفرینش است؛ بنیان هیچ سلطنتی پایدار نیست" اظهار داشت: باید قدر هنرمندان را شناخت و آنان را بر سر نشاند.

وی فزود: برگزاری این مراسم در موسسه "همدم" که میزبان ٤٠٠ فرزند نازنین این وطن است و در روز ١٢ آذر یعنی روز جهانی معلولین و با موضوع تجلیل از هنرمندی که خود یار و یاور معلولان است، بسیار ارزشمند است.

معاون استاندار در ادامه گفت: هنرمندان ما زبان آنانی هستند که نمی توانند صحبت کنند، گوش کسانی هستند که نمی شنوند، چشم آنانی هستند که نمی بینند و هنرمندان پای و دست آنانی هستند که در حرکت نیستند.

وی افزود: جان گرانمایه معلولین سرشار از شفافیت و بو و عطر انسانیت است که توسط هنرمندان  این بو و شمیم فراگیر می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید به سمت ایجاد شهر دوستدار انسان، سالمند و معلول حرکت کنیم، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ١٠ درصد معابر سطح شهر مشهد و ٣٠ درصد ساختمان های دولتی برای معلولین مناسب سازی شده است و باید این جریان مناسب سازی با قوت ادامه پیدا کند.

در این مراسم، میهمانانی چون غلامحسین امیرخانی چهره‌ ماندگار خوشنویسی ایران، فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ملی ایران، نادر مشایخی، سهیل محمودی و  عثمان محمدپرست حضور داشتند.

همچنین در این مراسم کتاب ''گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران'' اثر استاد کیوان ساکت با حضور ستاره های هنر و فرهنگ ایران زمین و تعدادی از مدیران و مسئولان استان خراسان رضوی رونمایی شد.