به گزارش هنرآنلاین، رضا فیاضی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گو  با ایرنا، افزود: تئاتر باید به متخصصان و کاربلدهای این کار سپرده شود و اکنون جای خالی پیشکسوتان این عرصه به شدت احساس می شود. 

وی با بیان اینکه مخالف ورود جوان ها به مقوله تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان نیست، گفت: بیشتر جوان ها کم تجربه هستند و باید از دانش و تجربه بزرگترهای تئاتر بهره بگیرند. 

داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با ابراز گلایه از بی مهری به پیشکسوتان تئاتر، گفت: فاصله ای که امروز بین پیشکسوتان و صحنه تئاتر به وجود آمده باید کم شود. 

این هنرمند برجسته کشور خاطرنشان کرد: جشنواره می تواند افراد شاخص در عرصه تئاتر را برای تولید کارهای ارزشمند و ماندگار فراخوان کرده و تنها به دعوت از پیشکسوتان به عنوان مهمان اکتفا نکند. 

فیاضی تاکید کرد: برای تولید کارهای حرفه ای و قابل رقابت با آثار خارجی، باید آدم های حرفه ای را به عرصه تئاتر بازگرداند و نویسندگان توانمند و روانشناسان کودک را به این مجموعه اضافه کرد. 

وی تئاتر کودک را به شدت نیازمند حمایت های مالی دولت و بخش خصوصی دانست و افزود: اگر خواهان تئاتر قوی هستیم بخش خصوصی باید مشارکت کند. 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به ماندگاری جشنواره تئاتر ابراز امیدواری کرد و گفت: همدان عملکرد خوبی در میزبانی جشنواره داشته و این جشنواره در همدان جا افتاده است و کسی نمی تواند آن راجا به جا کند. 

فیاضی اضافه کرد: به کیفیت جشنواره و پایان خوش آن ایمان دارم و انتخاب دبیری با تجربه به نام مریم کاظمی جان دیگری به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان داده است. 

به گفته وی، تعالی تئاتر کودک خواسته اصلی رضا فیاضی است که با تربیت و تعلیم شاگردانش سعی در تحقق آن دارد. 

داور بییست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آرزو دارد سال آینده با دست پر و با یک نمایش ارزشمند به جشنواره تئاتر بیاید. 

همدان 10 تا 15 آذرماه امسال میزبان برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.