به گزارش هنرآنلاین، مجید عیدان در گفتگو با ستاد خبری پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان-اروند گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری منطقه آزاد اروند برای سومین بار جشنواره منطقه‌ای را در آبادان برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: طی 10 سال گذشته 6 دوره جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور در خوزستان برگزار شده است که پنجاه و هشتمین  جشنواره قرار است با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند برای سومین بار در آبادان برگزار شود.

مدیر اجرایی پنجاه و هشتمین جشنواره سینمای جوان-اروند با اشاره به متمرکز بودن محل برگزاری این رویداد در سینما مهر شهرستان آبادان، افزود: وقت برای هنرمند طلا است و به همین دلیل با رایزنی‌های انجام شده، قرار است برپایی نمایشگاه عکس، پخش فیلم‌ها، نقد و بررسی فیلمنامه‌ها و برگزاری کارگاه‌ها در محل سینما مهر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، صبح‌ها کارگاه‌های آموزشی را خواهیم داشت و بعدازظهر از ساعت 15 تا 22 نمایش فیلم و سپس جلسات و نشست‌هایی در خصوص فیلمنامه و فیلم و عکس برگزار خواهد شد.

عیدان با اشاره به حضور بزرگان سینمایی همچون اصغر فرهادی و محمود کلاری در پنجاه ودومین جشنواره  منطقه‌ای سینمای جوان- اروند که در سال 93 در آبادان برگزار شد، افزود: امسال نیز طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، ضمن افزودن آیتمی جدید تحت عنوان "دانش‌افزایی مربیان"، در نظر داریم 2 استاد پیش‌کسوت را دعوت و کارگاهی مخصوص مربیان 10 استان کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری کارگاه برای مربیان فیلم‌سازی، ارتقای سطح دانش و اطلاعات این عزیزان و انتقال این مطالب به هنرجویان انجمن سینمای جوانان است.

مجید عیدان گفت: همان‌طور که می‌دانید کیفیت آثار رسیده، نوع نگاه و نحوه پرداخت به موضوعات مختلف توسط فیلم‌سازان، عکاسان و فیلمنامه‌نویسان، با گذشت زمان ارتقا یافته، بنابر این انتخاب آثار با دقت و حساسیت بیشتری بررسی می‌شود تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

پنجاه وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان-اروند 3 الی 6 دی‌ماه در آبادان برگزار می‌شود.