به گزارش هنرآنلاین، این فیلمساز در گفت‎وگو با ایسنا، در توضیح این فیلم مستند عنوان کرد: "نامیرا" درباره زندگی و آثار هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای خوزستان، زنده یاد استاد نعمت‌الله لاریان است؛ هنرمند ارزنده ‎ ای که با فعالیت ‎ های خود در حوزه ‎ های مختلف هنری به‎ویژه تئاتر و سینما با خلق آثار ماندگار و تربیت شاگردان موفق و نیز سرپرستی انجمن ‎ های نمایش و سینمای جوانان اهواز نقش بی ‎ بدیلی را در پیشرفت هنرهای نمایشی در خوزستان و اهواز داشت . 

حاج ‎سردار با اشاره به این ‎ که مستند "نامیرا" با حمایت اداره ‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن سینمای جوانان اهواز ساخته می شود، اظهار داشت: این فیلم در مرحله پژوهش و پیش ‎ تولید قرار دارد و از کلیه افرادی که هرگونه منابعی از استاد لاریان اعم از عکس، فیلم و غیره در اختیار دارند، دعوت می ‎ شود با ارایه منابع خود به انجمن سینمای جوانان اهواز، کمکی در ساخت این مستند و ادای احترام به این چهره ماندگار هنر خوزستان داشته باشند . 

 او همچنین از تهیه کتابی با عنوان "یادنامه استاد لاریان" به موازات ساخت این فیلم خبر داد و گفت: این کتاب متشکل از آثار مرحوم لاریان، زندگی ‎ نامه وی، نقد آثار و غیره است که در حال آماده ‎ سازی است. 

عبدالحسین حاج ‎ سردار فعالیت هنری خود را با گذارندن دوره ‎ های آموزشی تئاتر، نویسندگی و فیلمسازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه 50 آغاز کرد و از اعضای قدیمی انجمن سینمای جوانان اهواز نیز است. او در کارنامه کاری خود خود کتاب ‎های  مجموعه داستان "از پشت شیشه ‎ ها" و "سودای پرواز" (در آستانه چاپ) و نیز ساخت فیلم ‎ های " عکس ‎ ها و آدمها"، "درقاب"، "پدربزرگ"، "ردپایی بر ساحل" و "در آینه" را دارا است.