به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احد جاودانی در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره ملی عکس استان، با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه عکس در استان تولید می‌شود، گفت: برخی از آثار در قالب کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته و بخشی نیز به‌صورت پوستر چاپ‌ شده است.

وی با عنوان اینکه همچنین نمایشگاه‌های خوبی از سوی عکاسان استان برگزار شده است، گفت: ظرفیت خوبی در حوزه عکس در استان وجود دارد و آداب، سنن و قومیت‌های مختلف سبب شده تا ظرفیت‌های خوبی در حوزه عکس ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: جشنواره ملی شعر و نمایشگاه کتاب استان نیز از دیگر رخدادهای فرهنگی استان است.

وی به محورهای جشنواره اشاره کرد و گفت: آداب‌ و رسوم و آیین‌های استان، چشم‌اندازهای طبیعی، بازارهای سنتی از جمله اهداف جشنواره عکس است که در معرفی هنرها و اقتصاد هنر تأثیر بسزایی دارد.

جاودانی، محیط‌زیست را از دیگر محورهای جشنواره بیان کرد و گفت: مازندران از نعمت دریا و جنگل بهره‌منداست و در از بین گرفتن این موهبت الهی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستیم درحالی‌که باید آن را حفظ کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اماکن تاریخی را از دیگر محورهای جشنواره بیان کرد و گفت: هرکدام از امکان تاریخی منبعی برای یک رویداد و فرهنگ غنی استان هستند و هریک کتابی برای بازگویی فرهنگ و تاریخ استان هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از اماکن تاریخی در حال از بین رفتن هستند تلاش برای احیا و ثبت آن را از اهداف مهم برشمرد و گفت: چشم‌اندازهای طبیعی از دیگر بخش‌ها و محورهای جشنواره ملی عکس است و باید این چشم‌اندازها را در استان ثبت و ضبط کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زمان برگزاری جشنواره را ۷ تا ۱۴ دی‌ماه اعلام کرد و گفت: آثار جشنواره مورد داوری داوران منتخب کشور قرار می‌گیرد و منتخب جشنواره نیز در مجموعه نمایشگاهی دیدی در ایزدشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

بخشی دبیر جشنواره ملی عکس مازندران نیز، ۳۰ آبان ماه را آخرین‌مهلت ارسال آثار جشنواره ملی عکس بیان کرد و گفت: تا کنون ۳۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است و ۵۵ درصد آثار از خارج از استان است.

وی بابیان اینکه عکس‌های ارسالی باید در محدوده جغرافیایی استان مازندران باشد از شرکت‌کنندگان خواست تا آثارشان مربوط به حوزه استان مازندران باشد.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر محور جشنواره ۵ اثر ارسال کنند و عکس باید مربوط به سالهای ۹۲ تا ۹۶ باشد. دبیر جشنواره ملی عکس مازندران ادامه داد: آثار منتخب در جشنواره رد قالب کتاب منتشر و شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز موفق به دریافت گواهی جشنواره می‌شود.