به گزارش هنرآنلاین، لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر زنجان با اعلام این خبر، گفت: "اربعین" و "بادجن" از ناصر تقوایی و "یا ضامن آهو" از پرویز کیمیاوی در پاتوق فیلم این هفته انجمن به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، وی این فیلم‌ها را جزو سه مستند برتر دینی و مذهبی ایران عنوان کرده و ادامه داد: این فیلم‌ها، امروز یکشنبه ١٦ مهرماه از  ساعت 16:30 در دفتر انجمن سینمای جوان واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان اکران می‌شود.

به گفته بیگلی؛ فیلم "اربعین" محصول ۱۳۴۹ در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران است که به مراسم و سنت‌ها و آئین‌های مردم بوشهر می‌پردازد. در این فیلم سینه‌زنی عزاداران مسجد دهدشتی با نوحه خوانی بخشو به همراه زندگی عادی مردم توسط ناصر تقوایی تصویر شده است.

مستند "بادجن" نیز در تاریخ ۱۳۴۸ توسط ناصر تقوایی ساخته شده که مراسم زار که از باورهای قدیمی و عمیق مردم خطه جنوب است را نشان می‌دهد.

"یا ضامن آهو" از مستند‌های ماندگار ایران ساخته پرویز کیمیاوی است که در سال ۱۳۴۸ساخته شده و به راز و نیاز مردم با امام هشتم شیعیان(ع) در حرم امام را می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های این مستند، تصویر بی‌واسطه ارتباط عمیق معنوی مردم با این امام بزرگ شیعیان است.