به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم، این محفل در ساعت ١٠ شب ٢٧ شهریور ماه در منزل سید نورالدین شفیعی از شاعران برجسته شهرستان تشکیل شده و کریم حیدری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با تقدیر از شاعران که در تمامی برنامه‌ها حضور چشمگیر دارند، گفت: شاعران با ذوق و توانایی‌هایی که در وجود آنها است می‌توانند تمامی مسائل را با طبع شعری خود بیان کنند و خواننده را جذب این هنر ارزشمند و فاخر کنند.

وی اظهار داشت: زبان شعر، زبان جامع و کامل و در عین حال ساده و روانی است که می‌توان با کمک آن آثار ارزشمندی همچون شاهنامه فردوسی را در دنیا پایه‌گذاری کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تمام تلاش این مجموعه بر این است که بتوانیم در راستای ارج نهادن به مقام شاعران، محافل این چنینی را در سطح شهرستان و یا استان با استفاده ظرفیت‌های موجود پایه‌ریزی کرده و به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: محافل شعر می‌تواند به صورت هفتگی یا ماهانه در منزل یکی از شعرا و یا در مجتمع فرهنگی و هنری به صورت مداوم و مستمر ادامه یابد زیرا این کار می‌تواند باعث تشویق و ترغیب نسل جوان و شناسایی چهرهای جدید در رشته شعر و شاعری و معرفی آنان به جامعه باشد.

در ادامه این مراسم، شاعران برجسته شهرستان از جمله سید نورالدین شفیعی، انعامعلی محمدی، جهانبخش شفیعی، محمدجواد خالقی، سید احمد موسوی، سید مهدی شفیعی، رضا خلخالی و ... شعرهایی را به زبان ترکی و فارسی با موضوع پاسداشت روز شعر و ادب فارسی برای حاضرین قرائت کردند.