به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن فیلم کوتاه شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در ادامه برنامه نمایش هفتگی نمایش فیلم های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان؛ چهارشنبه ١٩ مهرماه جاری فیلم مستند "برج" را اکران خواهد کرد.

یکم  آگوست ۱۹۶۶ روزی بود؛ یک اسنایپر شوار  بر آسانسور به سمت بالاترین نقطه از ساختمان دانشگاه "برج تگزاس" رفته و شروع به شلیک گلوله می کند . او در یک رویداد غیر قابل تصور در مدت زمان ۹۶ دقیقه از داخل دانشگاه افراد را گروگان می گیرد .

مستند "برج" مجموعه ای از مدارک آرشیوی موجود از آن روز است که به صورت انیمیشن این وقایع دراماتیک را روایت می کند؛ تمام صحنه های موجود در فیلم به صورت اول شخص بوده و در آن شهادت افراد مختلف اعم از شاهدین، قهرمانان و بازماندگان را مشاهده خواهیم کرد و بسیاری از وقایع که تا به حال به آن اشاره نشده است، در مستند برج بازگو می شود . ترس ، سردرگمی شاکله  اصلی این مستند بوده که بدون شک پس از تماشای آن زندگی بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد .

این فیلم که ساخته کیت مایتلند کارگردانی جوان است کهتا به حال تجربه ساخت چهار فیلم مستند دیگر را در کارنامه دارد؛ ساعت ١٧ پخش خواهد شد؛ بعد از نمایش فیلم بحث و بررسی پیرامون واقعیت باسازی شده در سینمای مستند با حضور  مارال مصری برگزار می شود.

یادآور می شود: این برنامه چهارشنبه ١٩  مهر ، ساعت ١٧، در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سینما غزل برگزار می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.