سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی رنجبر با تاکید بر اینکه در ادامه سلسله برنامه های تجلیل و تقدیر از فعالان سینمایی و فیلمسازی استان از ٢ هنرمند برجسته شیراز تقدیر خواهد شد، گفت: با توجه به موفقیت های محمد کارت کارگردان شیرازی در جشنواره های داخلی و خارجی، چهارشنبه ١٢ مهرماه جاری در ویژه برنامه ای به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سینما فرهنگ از کارگردان مستند "آوانتاژ" تقدیر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برنامه یادشده ساعت ١٧ در سینما فرهنگ واقع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود، از آیین تجلیل سعید کشاورز دیگر فیلمساز فعال شیرازی خبر داد و گفت: در ادامه این برنامه همزمان با نمایش فیلم "فوق ماراتن" از کارگردان این مستند هم تجلیل می شود؛ این در حالی است که این مستند بلند روایت مردی روستایی در اطراف شیراز است که توانسته مسافتی به طول ۹۲ کیلومتر را بدود و رکوردی جدید ثبت کند؛ او در ادامه تصمیم می‌گیرد رکورددار دو ماراتن جهان شود.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه در ٢ سال گذشته حوزه فیلمسازی استان روبه پیشرفت بوده است، افزود: با توجه به حوزه موفق انیمیشن در سال های گذشته توسط هنرمندان استان در حوزه ساخت فیلم های مستند جوانان فارس با کسب مقام و درجه های هنری خود را در کشور به اثبات رسانده اند و امیدواریم در ادامه سال جاری فیلمسازان حوزه داستانی نیز به این موفقیت نایل شوند.

محمد کارت متولد ۱۳۶۵ در شیراز، فارغ‌التحصیل از هنرستان هنرهای نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما، عضو پیوسته خانه سینمای ایران و از فیلمسازان جوان مطرح چند سال اخیر به شمار می‌رود.

شروع فعالیت هنری او در زمینه بازیگری تئاتر از سال ۱۳۷۹ بوده است. همچنین به عنوان بازیگر در تعدادی فیلم کوتاه و چندین فیلم سینمایی حضور داشته و ساخت چند فیلم مستند را در کارنامه خود دارد که جوایز معتبری را از جشنوار‌ه‌های مختلف از آن خود کرده‌اند.

سعید کشاورز فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۱۳۸۳ با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و پس از آن با ساخت چند مستند در جشنواره‌هایی مانند "فیلم صد" برگزیده شد. حضور در چند فیلم داستانی و مستند به عنوان مدیر تصویربرداری و فیلمبرداری مستند "بختک" که دیپلم افتخار جشنواره‌ فیلم فجر در سال ۹۳ را کسب کرد، مشارکت در ساخت فیلم مستند "خون‌مردگیگ به عنوان تصویربردار و مشاور کارگردان به کارگردانی محمد کارت که برنده‌ جایزه‌ی بهترین مستند اجتماعی در سال ۹۲ از سینماحقیقت شد.

عوامل ساخت مستند "فوق ماراتن" عبارتند از: سعید کشاورز (تصویربردار و کارگردان)، امید ابیوردی و سعید کشاورز (تهیه‌کنندگان)، بابک حیدری (تدوین)، محمد زمان‌ ثانی (صدابردار)، آرش قاسمی (صداگذار) صبا ندایی و آرمین خیردان(آهنگساز) حمیدرضا فطوره‌چیان و سیندخت رحیمیان (تصحیح رنگ و نور).

الهه بهرامی