به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، علی خیل‌دار در شورای اداری استان به ارائه گزارش عملکرد فرهنگی پرداخت و گفت: فرهنگ مایه تنفس هر جامعه است، فرهنگ هوای اثرگذاری است که نمی‌تواند گلخانه‌ای و قطره‌ای تزریق شود.البرز استانی است که حتی یک سالن تخصصی برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و موسیقی ندارد.

وی افزود: استانی که بیش از ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرده است،دارای آثار تاریخی ممتاز و مهد مفاخر بزرگی چون میرخانی و امیرخانی ،آیت الله طالقانی،استادکلهر،جلال آل احمد،استاد آقا میری و امثالهم است که هویت استان را حفظ کرده‌اند و با داشتن تاریخ ٧٠٠ ساله هنر تعزیه و شعر آیینی، بسیار محروم است .

خیلدار تولید یک هزار عنوان کتاب و کسب رتبه ششم تولید در کشور را ظرفیتی قابل توجه برای استان دانسته و گفت: ۱۵۶ ناشر و ۱۵۱ کانون تبلیغاتی در سطح استان فعالیت دارند و سال گذشته رقمی بالغ‌بر ۵۰ میلیون تومان خرید از ناشران بومی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ۱۹۲ رسانه مجوز دار استان، خاطر نشان کرد: تعدادی از ۹ فرهنگسرای تحت مدیریت ارشاد استان نیز متأسفانه کاربری اداری پیدا کرده اند.