به گزارش هنرآنلاین،  هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج به  همت سبحان  مهدی‌پور  خواننده و مدیر مسئول آموزشگاه موسیقی آوای دل گوهردشت، با استقبال علاقه‌مندان کرجی برگزار شد. 

در ابتدای این نشست سبحان مهدی پور در این نشست ضمن تشکر از حضور و استقبال علاقه‌مندان و موسیقیدانان، متن بروشور  برنامه را برای حضار  قرائت کرد. متن بروشور بدین شرح بود: 

"خدا رو شکر دگربار فرصتی دست داد و توانستم به یاری شما عزیزان هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج را به اجرا درآورم هدف از اجرای این سلسله نشستها که هر ماه برگزار می گردد آشنائی هر چه بیشتر علاقه مندان به مقوله ساز و آواز و ترویج و اشاعه موسیقی و ادبیات فاخر ایرانزمین می باشد اینجانب با همراهی آموزشگاه موسیقی آوای دل گوهردشت تمام توان خود را جهت هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ها گذاشته و اگر هم ضعفی در کار باشد با همراهی شما مهربانان برطرف خواهیم کرد با توجه به اینکه این برنامه و نشست برای اولین بار در طی این سالها در کرج برگزار می گردد و اینجانب بانی این نشست می باشم امید آنکه تحت هر شرایطی دیگر دوستان این راه را ادامه دهند تا خدمتی به موسیقی و میراث فرهنگی ما شود.این نشستها که هزینۀ مالی برای اینجانب در بر دارد با توجه به عدم مشارکت اسپانسر جهت اینگونه برنامه ها که بار مالی و اقتصادی در برندارد ولیکن از نظر روحی و عاطفی ارضاکننده و قابل توجیه است.در همین جا اعلام می دارم چنانچه شرکت و یا کمپانی مایل به حضور و مشارکت در برگزاری این گونه برنامه ها دارد با کمال میل استقبال خواهم کرد."

سپس نوبت به اجرای ساز و آواز توسط عیسی احمری خواننده و محسن ایروانفر رسید که آوازی در دستگاه همایون با زیبایی به اجرا درآمد و بعد از آن نوبت به اجرای ساز و آواز توسط عیسی فرزان راد(آواز) پندار پورکمیلیان(تار) کوروش فیروز فر (دف) رسید که این گروه هم اجرایی در آواز ابوعطا داشته اند. اجرای بعدی توسط مهدی شهسوار (آواز) روزبه پارسا (کمانچه) مجتبی جعفری ( تمبک) که در دستگاه همایون به اجرا درآمد. بعد آن آقایان علی اکبر خادم ( تمبک) امیر متولی (سه تار) اجرای زیبایی در دستگاه نوا به صورت دو نوازی داشتند.

از نکات غافلگیرانه این اجرا درخواست این گروه از سبحان مهدی پور جهت همراهی و اجرای چند بیت آواز بوده که با تشویق بسیار فراوان حضار داخل سالن همراه شد و این خواننده روی استیج قرار گرفت و گفت: به احترام شما و علاقه ام به موسیقی همیشه صدای خود را  به شما هدیه خواهم کرد.

او  آوازی را با غزلی از هلالی جغتایی ( در دل بیخبران جز غم عالم غم نیست) به اجرا درآورد و در قسمت نهفت تحریر بسیار زیبائی را به اجرا در آورد که مورد تشویق علاقه مندان و موسیقیدانان داخل سالن قرار گرفت و در پایان ضربی کار عمل در نوا با مطلع ( لا ابالی چه کند دفتر دانائی را) به اجرا در آورد .

اجرای بعدی توسط صابر جعفریان (آواز) الیاس جهانگیر( سه تار) در آواز افشاری اجرا شد و اجرای پایانی این برنامه توسط منصور رسولی (آواز) مهدی کاوه (سه تار) در دستگاه نوا به اجرا درآمد.

در میان برنامه اجرای این گروه ها جمال بیک مجری و کارشناس ادبیات و منتقد به معرفی کتاب شاعران توانمند کرجی پرداخت و غزلی از هر کدام را قرائت کرد، در این میان آقای صلصال شاعر گیلانی به قرائت یکی از سروده های خود پرداخت.