به گزارش هنرآنلاین، اردشیر نوریان در گفت‌وگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری، افزود: امیدواریم در آینده نه چندان دور توجه بیشتری به هنر به ویژه هنر تئاتر از سوی دولت مردان و سیاست گزاران ایران زمین صورت پذیرد تا با اجرا های مختلف هنر نمایش در استان شاهد نشاط و پویایی بیشتری باشیم.

دکتر نوریان گفت: باید برای انجام هر کار سخت افزاری از مقوله هنر استفاده کرد چرا که هنر انجام هر کاری را به بهترین شکل و بدون هیچ مشکلی میسر می کند.

نوریان با اشاره به مدیریت قبلی خود در سال 1388 به عنوان شهردار شهرکرد و برخی اقدامات هنری انجام شده در این دوره افزود: غیر از هنر، هیچ  چیز دیگری وجود ندارد که لطافت، شادابی و نشاط را به ابعاد زندگی مردم تزریق کند و این امر فقط  به دست هنرمندان قابل اجرا است.

به گفته وی؛ اولین قدم برای توجه به هنر،  این است که هنر را برای مسئولین و دست اندکاران عرصه های سیاسی تعرف کرده و نتایج مثبت آن را در جامعه به این افراد نشان دهیم که این موضوع یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: فرهنگ و هنر مقوله ای است که در کشور به یک امر سهل و ممتنع تبدیل شده است. یعنی همه آن را ارزیابی میکنند ، در باره آن نظر می دهند،ایده می دهند ولی هیچ کس برای کمبود ها و خلاءهای این مقوله مهم پاسخ گو نیست.

نوریان افزود: پس باید این تمرکز و توجه ویژه داشتن به فرهنگ و هنر را در فکر تمامی دست اندرکاران و سیاست مداران ایجاد کنیم و باید در کلیه فعالیت های مربوط به نیروی انسانی در مدیریت منابع انسانی و سازمان دهی سرمایه انسانی توجه به مقوله هنر و هنرمندی به عنوان یک اصل و شاخص اصلی شایستگی مورد توجه ویژه قرار گیرد و این معنا در تمام انتخاب ها صورت گیرد یعنی در گزینش افراد میزان علاقه مندی و پرداختن مدیران به مقوله فرهنگ و هنر اصل انتخاب باشد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت : توجه به اقتصاد هنر یک ضرورت اصلی است و این نقص بزرگی است که اگر کسی زندگی خود را برای بالندگی و معرفی هنر و هنرمندی صرف کند و به سمت هنر برود از دیگر ابعاد زندگی خود باز می ماند، پس اقدامی باید صورت گیرد که توجه ویژه تری به اقتصاد هنر صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ در دومین روز این جشنواره برخی از مسئولین چون امام جمعه کوهرنگ،رئیس حوزه هنری، نماینده مجلس و ... به تماشای نمایش های جشنواره نشستند.