به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم ضمن تقدیر از مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری "عمیق" ،گفت : ایجاد فضای فرهنگی و هنری از سوی موسسه فرهنگی و هنری "عمیق" در ارتقای فضای فرهنگ و هنر استان نقش موثر داشته است.

ابوالحسن حیدری افزود: افتتاح مجموعه فرهنگی و هنری "عمیق" شامل دو سالن سینما ، نگارخانه و کافه کتاب اتفاق مبارکی است که در عرصه فرهنگ و هنر استان و برای اولین بار توسط بخش خصوصی روی داده است.

وی با اشاره به دغدغه های هنرمندان و فعالان عرصه فیلم و عکس استان در بحث آموزش و حمایت از تولیدات ، گفت: بخش خصوصی می تواند با هماهنگی و هم افزایی با هنرمندان استان گام های موثری در این جهت بردارد.

حیدری تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته به زودی شاهد برآورده شدن زیرساخت های لازم جهت ساخت سالن های جدید سینما و بازسازی سالن های قدیمی در استان خواهیم بود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این حق مردم و هنرمندان استان است که از امکانات و فضاهای مناسب فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

حیدری با اشاره به موفقیت فیلمساز خراسان شمالی در جشنواره کازان روسیه، گفت :کسب مقام نخست بخش فیلم کوتاه مستند در جشنواره کازان روسیه توسط رضا غلامی مطلق هنرمند توانمند خراسان شمالی نشان از ظرفیت بالا و استعدادهای موجود در استان دارد.

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم فیلم الهه زیگورات با حضور رحمان رضایی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه کننده پیشکسوت ایران اکران شد و حاضرین به نقد و بررسی این اثر پرداختند.