سرویس استان‌های هنرآنلاین: آیین روز ملی سینما، دوشنبه همزمان با آغاز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سینما سعدی برگزار می‌شود.

بهزاد مریدی با تبریک این روز ملی به سینما گران استان و بیان اینکه جشن های روز ملی سینما در شیراز و سپیدان برپا می شود، ابراز داشت: امروزه فیلم و سینما جزو جدایی‌ناپذیری از زندگی آدمی است. در دنیای امروز خیلی از ما شاید تصور یک روز بدون فیلم و سینما بودن را هم نتوانیم بکنیم. در کشورهای توسعه یافته که مردم برنامه مشخصی برای سینما رفتن و فیلم دیدن دارند بیشتر مشهود و ملموس است. در کشور ما نیز سینما مخاطبان خاص خود را دارد اگر چه نسبت به گذشته و همچنین نسبت به سایرکشورها مخاطبان بسیار کمتری دارد ولی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر عمیق سینما را بر زندگی مردم و روابط اجتماعی نادیده گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در شهرستان ها نیز نهضت راه اندازی سالن های سینما رونق گرفته، افزود: با راه اندازی سینما هنر و تجربه شیراز، روزانه نمایش فیلمهای ایران را به فضای سینمایی افزوده کرده و سینما غزل، سینماتک خانه هنر شیراز، سینماتک پیرسوک و پردیس سینمایی گلستان نیز به همراه سینما فرهنگ در شهر ادب و هنر شکل گرفته که از دست آوردهای عرصه سینمایی استان است.

مریدی با اعلام اینکه شیراز سه روز شاهد جشن به مناسبت روز ملی سینماست، افزود: دوشنبه ۲۰ شهریور به مناسبت روز ملی سینما برنامه ای در سینما سعدی شیراز برگزار می شود که برای تجلیل از پیشکسوتان و ۱۰ مقام آور سینمای استان فارس به همراه ۳ نفر از آپارتچی های پیشکسوت سالن های سینمای شیراز است که این جشن با پخش فیلمی از سینماگران فارس در سینما سعدی همراه است.

فروغ عدالت پور رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس نیز در این رابطه از اکران فیلم در این مراسم خبر داد و افزود: در ادامه ، شنبه ۲۵ شهریورماه جاری در سپیدان هم جشن روز ملی سینما با بزرگداشت فیلمسازان این شهرستان است که جشن روز ملی سینما با همکاری انجمن فیلم، عکس و پویانمایی به همراه حوزه هنری فارس، انجمن فیلم کوتاه شیراز، انجمن سینمای جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

الهه بهرامی