سرویس استان‌های هنرآنلاین: معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان این مطلب گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در سایت جشنواره ،آمار نهایی ثبت نام کنندگان این دوره: ٨٠٠ هنرمند در ١٠ رشته هنرهای تجسمی از جمله عکاسی، نقاشی، طراحی، پوستر، تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، کاریکاتور، نگارگری و هنرجدید و با بیش از ٣٠٠٠ اثر بود که برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند، از این تعداد ٤٢٥ هنرمند زن و ٣٧٥ هنرمند مرد متقاضی حضور بودند.

مهدی رنجبر افزود: در نهایت از میان ثبت نام کنندگان ١٦٨ نفر برای حضور در بخش پایانی جشنواره و شرکت در کارگاه های آموزشی پذیرفته شده که ٥ نفر از آنها از استان فارس و در رشته های خوشنویسی، تصویرسازی و نقاشی هستند.

وی از نکات قابل توجه این رویداد را برشمرد و گفت: در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور بیشترین پذیرفته شده از استان اصفهان با ٢٢ هنرمند و پس از آن تهران با ١٩ و آذربایجان با ١٨ هنرمند بیشترین پذیرفته شده را داشته اند.

بیست و چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ٢٠ تا ٢٣ شهریور جاری در استان کرمان برگزار می شود.

الهه بهرامی