به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، کارگردان نمایش تورنج طی برگزاری نشست خبری در مصاحبه با رسانه‌های استان، گفت: نمایش "تورنج" توسط شورای ارزشیابی شهرستان گرگان بازبینی و بدون اصلاحیه و با امتیاز بالا و در رده کارهای درجه الف مورد تائید قرار گرفت.

رضا پورتراب زاده، اظهار کرد: این پروژه‌ای که نام آن را "آشتی نسل‌های مختلف تئاتر با مردم" نهاده‌ایم، سعی شده از بهترین شیوه‌ها و بهترین هنرمندان استان استفاده شود.

وی ادامه داد: همه‌چیز از فرهنگ و هنر شروع می‌شود و هنگامی‌که فرهنگ و هنر درست شد سایر چیزها نیز درست خواهد شد.

پورتراب زاده در توضیح موضوع نمایش "تورنج" گفت: از خصوصیات نمایش، پرداخت به موضـوع تهاجـم فرهنگی، تکـریم و تحکیم خـانواده ایرانـی،آشنایی با نوع زندگی ایرانی و آسیب‌شناسی آثار تخریبی فرهنگ غربی بر خانواده‌های ایرانی است.

وی تصریح کرد: این اثر توسط یاسمن ناسخی نوشته شده و با طراحی و کارگردانی این‌جانب از ٢٩ مرداد تا ٦ شهریور به مدت ٩ شب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه خواهد رفت.

به گفته این هنرمند گلستانی، ٥٢ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این اثر هنری فعالیت داشته‌اند.

یاسمن ناسخی، نویسنده نمایش در ادامه این جلسه، اظهار کرد: کاراکتر اصلی، شخصیتی است که در تمامی انسان‌ها وجود دارد و حوادث داستان ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد.

وی گفت: مخاطب نمایش از رده سنی ١٦ سال به بالا است و داستان مفهوم اجتماعی دارد و شامل حال تمامی افراد جامعه است.

وی در پایان یادآور شد: تئاتر، زندگی خود را زمانی پیدا می‌کند که به مرحله اجرا برسد، پشت هر اثری باید دغدغه‌ای وجود داشته باشد و ما می‌خواستیم نشان دهیم که چقدر درگیر سرنوشت هستیم و چقدر سرنوشت ما را درگیر خودش می‌کند.