به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امین فرحی با بیان اینکه باید میزبانی خراسان شمالی از دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را قدر بدانیم، عنوان کرد: تولید و ارائه آثار پر محتوا با جشنواره تئاتر رضوی شکل گرفته است که با اجرای عمومی این روند رو به رشد استمرار می یابد.

وی با تاکید بر اینکه آثار جشنواره تئاتر رضوی به سمت کیفی شدن پیش می رود و از کمیت گرایی فاصله گرفته است، ابراز امیدواری کرد: در دوازدهمین دوره این جشنواره شاهد افزایش سطح کیفی و نگاه محتوایی در آثار هستیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی از جشنواره تئاتر رضوی به عنوان پدیده ای یاد کرد که از دو بُعد هنری و نیز جذب مخاطب توانسته است در جایگاه خوبی در کشور قرار بگیرد.

فرحی گفت: برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی و هنری در استان زمینه ای برای ارتقای جایگاه فرهنگی و نیز افزایش کیفیت کار هنرمندان استان شده است.

فرحی با بیان اینکه استفاده از زبان هنر و به خصوص تئاتر، بهترین شیوه برای انتقال مفاهیم است، اظهار کرد: جشنواره تئاتر رضوی، فرهنگ ناب رضوی را به مخاطب انتقال می دهد.

وی از پلاتو شمس بجنورد به عنوان بزرگترین سالن اختصاصی تئاتر در شرق کشور یاد کرد و افزود: بسترهای مناسبی در خراسان شمالی برای میزبانی شایسته از جشنواره تئاتر رضوی فراهم شده است.

وی گفت: استقبال از تئاتر در خراسان شمالی بی نظیر است و تماشاگر آن، تئاتر را می شناسد، بنابراین کار کیفی و دوری از سطحی نگری همواره از دغدغه های انجمن هنرهای نمایشی استان است.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.