سرویس استان های هنرآنلاین: سید هادی حسینی که به دعوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به شهرستان لارستان سفر کرده است، با حضور در کنار مرقد عالم وارسته حضرت ایت الله العظمی سید عبدالعلی ایت اللهی نماینده فقید ولی فقیه در شهرستان لارستان و مرقد عالم فرزانه حضرت ایت الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) به مقام آنان ادای احترام کرد.

حسینی سپس از مجتمع فرهنگی قرآنی شهید علی شیری بازدید کرد و سپس در بنیاد خیریه نیک اندیشان هاشم زاده لارستان حضور یافت. این بنیاد خیریه در کنار امور مدرسه سازی و بهداشتی و درمانی فرهنگ سازی ورزشی و فرهنگی را به طور جدی پیگیری می کند.

مدیر عامل این بنیاد در این بازدید گفت: خیرین لارستان به تاسی از شریعت و دین در امور خیر مشارکت می کنند.

منصور اسماعیلی بیان کرد: امروز لارستان به برکت وجود خیران از بسیاری از جهات و ساخت و سازهای خیرساز اشباع شده است و بر اساس نیازسنجی ها لازم است در امور ورزشی و فرهنگی ورود کنند.

اسماعیلی به مشارکت چشمگیر خیران در این امور اشاره کرد و گفت: اگر چه جذب خیران برای امور فرهنگی کار بسیار دشواری است اما ورود خانواده علی شیری و تاسیس بنیاد هاشم زاده باعث شد خیران بسیاری با مشاهده عملکرد تاثیر گذار این بنیاد وارد عمل شوند.

بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی منیری از دیگر برنامه های امروز معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد بود.

بنابه گفته ابراهیم منیری مدیر این پروژه؛ در این مجموعه دو سالن سینمای کودک با ظرفیت ٥٠ نفر و یک سالن سینما با ظرفیت ١٥٠ نفر به همراه یک شهر کتاب در حال احداث است.

منیری توجه و همراهی دولت را در راه اندازی این مجموعه خواستار شد.

معاون حقوقی وزیر فرنگ و ارشاد در این بازدید با بیان اینکه این مجموعه در دست ساخت از نظر ساخت و زیبایی یکی از نادرترین مجموعه های امروز دنیا به حساب خواهد آمد، در پاسخ به درخواست مدیر پروژه، تجهیز سینماها را متفبل شد و گفت: وزارت ارشاد هر تعهدی را متقبل شود به آن پایبند است و تغییر وزیر در تعهدات وزارتخانه تغییری ایجاد نمی کند.

حسینی همچنین از بازار قدیمی قیصریه لار، اثر تاریخی دهن شیر و چهاربرکه بازار قیصریه، مسجد حاج رجبعلی موحدی و کارگاه حلوای مسقطی توکل بازدید کرد.

در ادامه این سفر معاون وزیر به لارستان بعد از ظهر امروز 4مردادماه نشست رووسای ادارات ارشاد جنوب استان فارس در محل هتل جهانگردی این شهرستان و نشست تخصصی با حضور معاون وزیر و مسئولان و هنرمندان شهرهای لار، گراش و اوز، به منظور همگرایی بیشتر هنرمندان و مسئولان، برگزار می شود.

الهه بهرامی