سرویس استان های هنرآنلاین: فیلم داستان سفر واقعی الوین استریت را در پهنای ویسکانسین و آیوا بر روی ماشین چمن زنی روایت میکند؛ دیوید لینچ نیز برای کارگردانی این فیلم ، به نامزدی دریافت نخل طلا از جشنواره فیلم کن ١٩٩٩ رسید و ریچارد فرانسورث برای بازی در نقش آلوین نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول (سال ٢٠٠٠) شد. جشنواره فیلمهای مستقل بریتانیا جایزه بهترین فیلم خارجی خود در سال ٢٠٠٠ را به این فیلم اهدا کرد و همچنین جشنوارهای به نام "جوایز فیلم اروپایی" در سال ١٩٩٩ که جایزهاش را نصیب دیوید لینچ کرد. این فیلم از جشنوارههای خارجی در مجموع ١٦ جایزه دریافت کرده و نامزد ٢٨ جایزه دیگر بوده است.

"داستان استریت" فیلمی درباره پیرمردها است وحضور پیرمردها را در تمام طول فیلم می شود دید و حس کرد. از خود الوین استریت (قهرمان ٧٣ ساله فیلم) گرفته تا دوستان الوین،برادرالوین،اتوبوس تور مسافرتی حامل افراد سالمند،پیرمرد کافه و.... لینچ هم پیرو نقش اساسی پیری و کهولت در قصه اش تمام عناصر و ابزارها در فضای اثر را همگام با مضمون فیلم به کار می گیرد. از ریتم کند ولی نه خسته کننده،موسیقی ملایم،نماهای هوایی چندباره از گندمزارها که به نوعی تداعی کننده دوران پیری هستند ودر نقطه مقابل مثلا جنگل قرار می گیرند که نوعی سرزندگی ،شادابی و جوانی در آن به چشم می خورد،تاکیدهای مکرر بر آتش وسوختن که به نوعی نشانگر از بین رفتن عمر و پیری است. چه آنجا که خانه ای را در حال سوختن می بینیم و چه خاطره ای که الوین از گذشته رز بازگو می کند و سوختن و آتش گرفتن در آن نقش اساسی و تعیین کننده دارد وچه لحظات معناداری که در سکوت شبانه بین پیرمرد ودختر فراری می گذرد وآنچه که میان آن دو و درحد فاصلشان قرار دارد شعله های آتش هیزم است. آتشی که بین دو نسل پیر و جوان حائل شده و خبر از گذر عمر و سوختن لحظات جوانی می دهد. ویژگیهای پیری به طور کامل در الوین جمع شده است.ازعادت نصیحت کردن آنجا که با دختر فراری از اتحاد خانواده حرف می زند بگیرید تا سماجت و یکدندگی، آنجا که بی توجه به حرفهای دکتر و نگرانی های دخترش راهی سفری پرخطر می شود آن هم با وسیله نقلیه ای که به سبب سرعت لاک پشتی اش به نشانه بارز دیگری از دنیای پیری بدل می شود.

این برنامه چهارشنبه ٤ مرداد، ساعت ١٧ ، در تالار حافظ - سینما غزل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.

الهه بهرامی