به گزارش هنرآنلاین، حبیب الله حیدری با بیان اینکه نگاه ویژه مدیران و مردم به هنر و به ویژه هنر سینما و تولید فیلم حرفه‌ای باعث رونق بخشی به صنعت سینما می‌شود؛ اظهار داشت: توجه جدی به حضور فیلم‌های تولیدی در جشنواره‌های بین‌المللی داخلی و خارجی، تلاش برای حمایت بیشتر از تولیدات نیمه حرفه‌ای و توجه ویژه به بخش تولید از مهمترین برنامه‌های انجمن سینمای جوان در سال٩٦ است.  

حیدری به تقسیم‌بندی وظایف انجمن در راستای آموزش و تولید اشاره کرد و گفت: تولید اصل مهم انجمن سینمای جوانان در سال ٩٦ است و بر این اساس تقویت کلاس‌ها، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای فراگیران، بهره‌گیری از دانش اساتید در حوزه آموزش و حمایت مالی و تجهیزاتی از فیلمسازان، در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در بخش تولید این انجمن در سه ماهه نخست امسال ٨ اثر حمایتی و ٥ اثر تفاهمنامه‌ای  فیلم حرفه‌ای را تولید کرده است و امیدواریم پس از اتمام دوره‌های آموزشی فیلمسازی، در سال٩٦ تولیدات و آثار این دفتر در جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین المللی بتواند دست آورد و کسب موفقیت برای هنرمندان و فیلمسازان دفتر را به ارمغان داشته باشد.  

رئیس انجمن سینمای جوان همدان اعلام کرد: طبق برنامه زمانبندی دفتر همدان قصد دارد در شهریورماه امسال و همزمان با روز سینما پنجمین هفته فیلم و عکس را برگزار کند و در راستای تقویت دوره های آموزشی با دعوت از فیلمسازان و هنرمندان برجسته کشوری کارگاه‌های تخصصی را در این هفته اجرا می‌کنیم.

حیدری بیان کرد: دفتر همدان به دلیل پیشینه خوب هنری که دارد، دارای ظرفیت بسیار بالایی در عرصه‌ فیلمسازی و عکاسی است که با حمایت ستاد مرکزی و مدیران فرهنگی استان بر آن هستیم تا با تولید آثار فاخر و ارزشمند نسبت به معرفی بیش از پیش هنرمندان همدان در جشنواره‌‎های گوناگون اهتمام بیشتری داشته باشیم.