سرویس استان های هنرآنلاین: جشنواره "شهود قدسی ٢" به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، در نگارخانه وصال شیراز برگزار ‌شد.

معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این رویداد گفت: محوریت دومین جشنواره سراسری "شهود قدسی" قرآن و زندگی است که ایجاد نشاط در جامعه دانشجویی همراه با استحکام و رواج فرهنگ قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط فرهنگی و تبادل تجربه‌های هنری دانشجویی و رشد و شکوفایی آفرینش‌ها و خلق آثار فرهنگی و هنری همراه با تعمیق اندیشه و آگاهی‌های فرهنگی قرآنی، از اهداف مد نظر این جشنواره است.

رنجبر بر اساس اعلام مسعود رستگار ریاست جشنواره یاد شده و جهاددانشگاهی استان فارس، یادآور شد: فراخوان این جشنواره با موضوع "زندگی" با محوریت قرآن کریم، در بخش‌های نقاشی، عکاسی، گرافیک و خوشنویسی، پائیز سال گذشته انجام شد و دبیرخانه آثار علاقه‌مندان را تا ٢٢ اردیبهشت امسال دریافت کرده است.

وی گفت: در مجموع بالغ بر ٣ هزار و ٥٩٣ اثر در مهلت تعیین شده در فراخوان، توسط دبیرخانه دریافت شد که ٥٥٤ اثر در بخش نقاشی، ٤٧٥ اثر در بخش خوشنویسی، یک هزار و ٢٣٦ اثر در بخش عکس و یک هزار و ٣٢٨ اثر در بخش گرافیک را شامل می‌شد.

او با تصریح اینکه تعداد آثار دریافتی نسبت به دوره گذشته افزایش چشمگیری دارد، گفت: این نشان‌دهنده علاقه‌مندی بیشتر دانشجویان سراسر کشور به جشنواره "شهود قدسی" و انجام فعالیت‌های هنری با محوریت قرآنی است.

معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه کار داوری آثار ارسالی انجام و منتخبان هر بخش مشخص شده است، گفت: امسال و در جشنواره "شهود قدسی ٢"، آثار منتخب در ٥ نگارخانه شهر شیراز به مدت هفت روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و آثار منتخب دومین جشنواره سراسری دانشحویی تجسمی قرآن و هنر، در نگارخانه‌های وصال، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، سروناز، حوزه هنری و فرهنگ‌سرای هنر، در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گفته رنجبر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و ستاد جامع علمی کاربردی استان فارس، شهرداری شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی، دانشگاه‌ هنر شیراز، موسسه‌های آموزش عالی آپادانا و هنر شیراز، در برگزاری این جشنواره با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس همکاری کرده‌اند.

معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: بر اساس اعلام ریاست جهاددانشگاهی استان فارس این جشنواره با هدف آمادگی بیشتر و مطلوب‌تر دانشجویان و آشنایی آنان با مفاهیم هنر قرآنی، از زمستان سال گذشته تا کنون تعداد ٣٢ کارگاه آموزشی( ورک‌شاپ) در بخش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شده است.

دبیری این جشنواره را محمد رضا خالصی، دبیری بخش گرافیک را مسعود عباسی، ماریا کازرونی دبیر بخش نقاشی، سعید رحمان ستایش دبیر بخش عکاسی و روح الله محرری دبیر بخش خوشنویسی را برعهده دارند.

الهه بهرامی