به گزارش هنر آنلاین، روز افتتاحیه وارد گالری که می شدید دو چیز توجه را به خود جلب می کرد. اول از همه پارچه هایی که روزی تمامی آثار را پوشانده بود و دیگری میز بزرگی که خبر از اتمام یک ضیافت می داد.این نمایشگاه با نمایشگاه گردانی مهران راد برپا شده است و در روز افتتاحیه با کانسبتی مفهومی همراه است که موضع هنر در جامعه را به چالش می کشد.

مهران راد در مورد سوژه نمایشگاه آرت اکسپو طوری به هنرآنلاین می گوید: در این نمایشگاه چند موضوع را مدنظر قرار دادم. یکی شوخی با کسانی است که هرگونه نمایشگاهی که دوست دارند را با اسم های مختلف برپا می کنند. مانند آرت اکسپو که وقتی برگزار می شود، می بینیم در فضایی ۸۵ متری آرت اکسپو را با آثاری نه چندان ارزشمند برپا کرده اند. به همین دلیل در این نمایشگاه سعی کردم تاپ ترین آثار را جمع آوری کنم تا نشان بدهم امکان جمع آوری این گونه آثار وجود دارد. نام نمایشگاه را هم آرت اکسپوطوری گذاشته ام و لوگو را هم از آرت اکسپوی ۲۰۱۱ نیویورک کپی کردم تا تقلید کورکورانه از کارها را نشان دهم. وی با اشاره به پرده ای که بر روی اثار انداخته است اظهار می دارد: بر روی آثار پرده ای گذاشتم تا اتفاقی که همواره در روز افتتاحیه می افتد را نشان دهم. البته دراین باره قصد اعتراض نداشتم. چون در روز افتتاحیه بیشتر از اینکه به آثار نگاه شود یک جمع دوستانه ای به وجود می آید و همه مشغول گپ و گفت می شوند. به همین دلیل در این نمایشگاه پارچه ای در مقابل آثار انداخته ام و میز ضیافتی گذاشتم که همه دور آن جمع می شوند. خودم هم نقش میزبانی را دارم که بازدید کنندگان را بیشتر تشویق می کنم تا از خودشان پذیرایی کنند تا اینکه آثار را تماشا کنند.

راد دراین باره تاکید می کند: نکته جالب توجه این است که بازدیدکنندگان در این نمایشگاه بسیار راغب بودند تا پرده را کنار بزنند و تابلو را ببینند. در حقیقت ارتباط مخاطب با آثار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تقریبا ۹۰ درصد آثار را خود هنرمندان در اختیارش قرار داده اند می گوید: ۹۰ درصد آثار را خود هنرمندان در اختیارم قرار دادند. آثار سایر هنرمندان را هم باتوجه به اینکه در حوزه تجسمی همدیگر را می شناسیم جمع آوری کردم. آثار برخی دیگر مانند ژازه تباتبایی، رضا مافی و کیارستمی را نیز از مجموعه داران تهیه کردم.

راد درادامه اظهار می دارد: در حالی که برخی هنرمندان تصور می کردند آثار در این شرایط سخت تر به فروش برسد اینطور نبود و فروش خوبی هم داشتیم.

وی در پایان با بیان اینکه این کار به صورت سریالی دنبال می شود می گوید: مرحله اول مخاطبان سوژه بودند. در نمایشگاه بعدی که در هفته اول مهر برگزار می شود ۱۰ گالری دار را مخاطب قرار می دهم و در نمایشگاه سوم که هنوز زمان آن مشخص نشده است خود هنرمندان سوژه نمایشگاهم خواهند بود.

انتهای پیام/31/34