گروه تلویزیون هنرآنلاین: «مدرسه تلویزیونی ایران» برنامه ای که از دوم مهر سال گذشته کار خود را مجدد آغاز کرد و هر روز 5 ساعت برنامه داشت.در این مدرسه از معلم‌بازیگرها استفاده شد و آموزش آمیخته با سرگرمی است. به گفته کارشناسان و خود تلویزیونی‌ها آنچه به عنوان تحول و عدالت آموزشی شناخته شده با مدرسه تلویزیونی ایران رقم خواهد خورد؛ طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران 2 اتفاق را دنبال می‌کند.

اتفاق اول عدالت آموزشی است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید کوتاهی‌های این حوزه را جبران کرد. یکی از تعابیر رهبری از عدالت آموزشی این است که ساختار نظام آموزشی باید به سمتی حرکت کند که نحوه برخورداری از نظام آموزشی برای یک دانش‌آموز در شمال شهر تهران با دانش‌آموزی در مناطق محروم برابر باشد که البته آنچنان که باید هم‌‌اکنون اینطور نیست و حتی قبولی‌های کنکور و نصیب آموزشی دانش‌آموزان مناطق مختلف ایران هم یکسان نیست.

فریبا طاهری، مؤلف مدرس و مجری شبکه آموزش سیما و برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» در گفت‌و‌گو با «هنر آنلاین» با اشاره به ماهیت این برنامه گفت: قطعا تحول بزرگی در سیستم آموزش کشور اتفاق خواهد افتاد. با توجه به برنامه‌هایی که با محوریت بازی و سرگرمی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، تمام تلاش تیم برنامه‌ساز مدرسه تلویزیونی ایران ایجاد عدالت آموزشی است، البته همراه با طعم خوشمزه یادگیری که سعی کردیم بتوانیم آموزش خودمان را در قالب بازی و سرگرمی انجام دهیم که جذابیت بیشتری برای بچه‌ها داشته باشد و امیدوارم شاهد اتفاقات و بازخوردهای خوبی باشیم.

مجری و مدرس شبکه آموزش سیما یادآور شد: همه تلاش من و همکاران‌مان این است که بتوانیم چراغ آموزش را روشن نگه داریم که امسال تیم مدرسه، شاهد این اتفاق هستیم که نه‌تنها چراغ آموزش روشن نگه داشته شده بلکه با یک رویکرد نوین و خلاق و با طعم یادگیری خوشمزه مدرسه تلویزیونی ایران روی آنتن شبکه آموزش بیاید.

وی تصریح کرد: تنها نکته حائز اهمیت این است که در مدرسه امسال ما خیلی به اجرا و معلم بودن نمی‌پردازیم، بیشتر به سمت بازیگری می‌رویم. در مدرسه قبل یک مجری با معلم هر درس در هر مقطع به آموزش دانش‌آموزان می‌پرداختند. کار در هر ۲ مدرسه جذابیت خودش را داشت و در آخر امیدوارم در راستای عدالت آموزشی بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.

فریبا طاهری،بیان کرد: تفاوت اصلی در این است که مدرسه‌های ما در تهران و شهرستان‌ها نهایتا هر کلاس شامل ۳۵ نفر تا ۴۰ نفر دانش آموز دارند، ولی«مدرسه تلویزیونی ایران» به وسعت تمام ایران دانش‌آموز دارد، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب.... و نکته درخورتوجه این است که خوبی«مدرسه تلویزیونی ایران» در ایجاد فرصت برابر و یکسانی است که برای همه دانش‌آموزان به وجود آورده است؛ یعنی برای هر درس یک معلم واحد و یکسان با یک روش و شیوه تدریس مشخص برای همه دانش‌آموزان در هر کجای ایران که می‌توانند از آموزش‌های«مدرسه تلویزیونی ایران» استفاده کنند.

طاهری مجری شبکه آموزش سیما تاکید کرد: با توجه به تجربه چندین ماهه‌ای که در این برنامه کسب کردم به طور قاطع می‌توانم بگویم که این برنامه موجب بالا بردن سطح علم همه سنین شده است، از کودک خردسال گرفته تا افراد میانسال و... .

وی تصریح کرد: اکنون ارتباطی دو طرفه بین ما و دانش‌آموزان برقرار است. بنده و دیگر مجریان، ابتدای هر زنگ، شماره پیامک برنامه را اعلام می‌کنیم و از بچه‌ها می‌خواهیم درس را با دقت تمام گوش کنند و هر سوالی را که برایشان در حین تدریس پیش می‌آید برای ما ارسال کنند. ما هم ۴ تا ۵ دقیقه پایان هر کلاس را به پاسخ دادن سوالات بچه‌ها اختصاص می‌دهیم که تا به امروز بازخورد بسیار خوبی دریافت کرده‌ایم و استقبال بچه‌ها بی‌نظیر بوده است.