سرویس تجسمی هنرآنلاین: احسان کتابچی مدیر گالری احسان درباره برنامه‌ها و نمایشگاه‌های این گالری در سال جدید به هنرآنلاین گفت: قطعا راکد بودن و عملکرد یکنواخت خواسته هیچ گالری‌داری نیست و ما بر این مبنا امسال رویکردهای متفاوتی را نسبت به سال قبل اتخاذ کرده‌ایم.

او ادامه داد: ما هر ساله به صورت فصلی مسابقه و ورک‌شاپ‌هایی برگزار می‌کردیم که تعداد آن به سالی دو تا می‌رسید که امسال قصد داریم در صورت توان‌مان تعداد این اتفاق‌ها را افزایش بدهیم.

مدیر گالری احسان گفت: ما امسال تغییراتی را هم در بخش تبلیغات و معرفی نمایشگاه‌ها صورت داده‌ایم و از آن جایی که ما دعوت نامه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارائه خواهیم کرد، قصد داریم امسال کتاب‌هایی را به صورت دفترچه‌ای برای هر نمایشگاه منتشر کنیم و به هنرمندان و علاقمندان هنر اهدا کنیم.

کتابچی گفت: یکی از اتفاق‌های مهم گالری در سال جاری برگزاری یک اکسپو از آثار هنرمندان گالری احسان در ایتالیا است. ما پیش از این به صورت ماهانه نمایشگاهی از آثار یک هنرمند را در ایتالیا به نمایش در می‌آوردیم که این رویه تغییر کرده است.

او اظهار داشت: ما قصد داریم به جای این که از یک هنرمند چند اثر را به نمایش در بیاوریم از تعداد هنرمندان بیشتری تنها یک اثر را در این اکسپو ارائه کنیم که البته شکل حراج به خود خواهد گرفت و آثار در این نمایشگاه‌ها در نهایت چکش خواهند خورد و به فروش می‌رسند.

مدیر گالری احسان گفت: این اتفاق منجر به رفع محدودیت‌هایی می‌شود که هنرمندانی که در لیست انتظار گالری بودند، بتوانند به بخش فروش ورود کنند و آثارشان به وجه بهتری دیده شود.

کتابچی گفت: این نخستین سالی است که ما در فروردین ماه نمایشگاه برگزار نکردیم اما تا پایان فصل بهار و تا هفته اول خرداد ماه 4 نمایشگاه خواهیم داشت و در اوایل تیرماه نیز نمایشگاه گروهی را برگزار می‌کنیم.