سرویس تجسمی هنرآنلاین:مریم آقایی که قرار است نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان"یکی از ما" جمعه 14 آبان در گالری آتبین به نمایش در بیاید به هنر آنلاین گفت:من در این مجموعه آدم‌های شهرم را نقاشی کرده‌ام. پرتره‌هایی که در نقاشی‌های من حضور دارند همه آدم‌هایی هستند که به لحاظ اجتماعی موقعیت‌های موفقیت‌آمیزی را تجربه می‌کنند اما در زندگی شخصی آن‌ها یک نوع غم وجود دارد  و انگار که شادی‌شان را از دست داده‌اند.

این هنرمند نقاش گفت: این بخش ناشاد در همه آثار این نمایشگاه به عنوان یک نقطه مشترک و حلقه اتصال تعمیم یافته است و ما شاهد حضور این پرتره‌ها در محیط‌های شخصی آن‌ها هستیم.

آقایی گفت: اما این ناشادبودن در زندگی شخصی که می‌تواند حاصل گسست در روابط باشد در نقاشی‌های من مستقیما وارد نشده‌اند و من تلاش نکردم که این نیت در تصاویر مشهود و ملموس باشد.

وی ادامه داد:این پروسه نزدیک به سه سال طول کشید.دلیل آن این بود که من افرادی را انتخاب کرده بودم که سعی داشتم در این مدت  آن‌ها را از منظر روانشناختی و اجتماعی بشناسم.چون برای این کار اهمیت فراوانی داشت.

این هنرمند نقاش گفت:دلیل این پژوهش از آن جهت بود که بتوانم کاراکترها را به درستی و متناسب با شخصیت‌شان بسازم و این اتفاق وابسته به معاشرت بود. من باید در فضای زندگی این افراد قرار می‌گرفتم و تنها نمی‌خواستم به عنوان یک مدل با آن‌ها برخورد کنم.

آقایی اظهار داشت:در حقیقت آثار من وابسته به شخصیت‌هاست و من بیشتر شخصیت‌پردازی مدنظرم بود تا چهره‌پردازی. برای همین برخورد من با مدل‌های نقاشیم کمی متفاوت بود.

وی در پایان گفت: تعداد آثار این نمایشگاه 17 تابلو است که همگی با تکنیک اکریلیک روی بوم خلقه شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌های مریم آقایی با عنوان " یکی از ما" روز جمعه 14 آبان ماه در گالری آتبین گشایش می‌یابد و تا 25 آبان در خیابان ولیعصر ، ضلع جنوب چهارراه پارک وی ، کوچه خاکزاد ، پلاک 42 دایر است.