سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خواب زمستانی" نوشته و کار لیلی عاج اجراهای عمومی خود را در سالن کوچک تالار مولوی آغاز کرده است. لیلی عاج با ارائه توضیحاتی در مورد این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه "خواب زمستانی" پایان‌نامه کارشناسی ارشد من است. زمانی که می‌خواهید پایان‌نامه‌تان را بنویسید به این فکر می‌کنید که موضوع‌تان چه باشد؟ خیلی اوقات موضوعاتی در پس ذهن‌تان وجود دارد که بعد از مدتی از آنها استفاده می‌کنید، یکی از این موارد که ذهن مرا درگیر کرده بود مسائل اقتصادی است که چندسال گذشته همه ما با آنها درگیر بودیم.

او ادامه داد: مهم نیست شما چه شغل یا درآمدی دارید، این تغییرات و مسائل اقتصادی هر روز تاثیرات خود را بر زندگی شما می‌گذارند. همه ما تجربیاتی در زندگی روزمره‌مان داریم وقتی برای خرید کالایی می‌روید ارقام مختلفی را می‌بینید که از هیچ قاعده خاصی پیروی نمی‌کنند. این موضوع که ساده به نظر می‌رسد مانند حلقه‌های زنجیر به یکدیگر ارتباط دارند و بخش‌های دیگر زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

عاج عنوان کرد: این نمایش سه اپیزود است که تمام شخصیت‌های آن مشکلات اقتصادی دارند؛ افرادی که نمی توانند راهکاری برای حل مشکلات‌شان پیدا کنند و آرزو می‌کنند به خواب زمستانی بروند تا زمانی که دوباره چشم باز کنند و همه چیز تغییر کرده باشد. در این خواب که نوعی مرگ موقت است ترسی نهفته است که کار را به ژانر ترسناک نزدیک می‌کند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به شیوه‌های اجرایی این نمایش اظهار کرد: در این اجرا بازی بازیگران بسیار به چشم می‌آید، الهام شعبانی بازی بسیار درخشانی دارد اما وجه تصویری آن هم باید تقویت شود چراکه ما نمی‌خواهیم تنها کار رئالیستی صرف اجرا کنیم و شبیه کار رادیویی شود. تلاش کردیم شیوه اجرایی در هر اپیزود تفاوت داشته باشد به عنوان مثال در یک اپیزود رئالیستی و در اپیزود بعد به سمت فضای ذهنی‌تری می‌رویم.

او با تاکید بر اینکه این نمایش زنانه نیست بیان کرد: با وجود اینکه تمامی کاراکترها زن هستند اما نگاه من به هیچ عنوان زنانه نیست؛ معتقدم در مورد چیزی می‌توان نوشت که آن را می‌شناسید شاید مشکل زنی که در مترو دستفروشی می‌کند و درگیر معظلاتی می‌شود برای من قابل لمس‌تر است.

نمایش "خواب زمستانی" نوشته و کار لیلی عاج از 4 تا 30 مهرماه ساعت 19 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود. سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی، کیمیا موسوی، نسرین درخشان زاده، بهارک شهبازی، روشنک شهبازی، الهام شعبانی بازیگران این نمایش‌اند.