سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه انفرادی سارا اشرفی در گالری دولتی De la treille شهر سیون سویس با حمایت اداره توریست شهر سیون دوم تیر ماه امسال و با حضور Marcel Maurer شهردار استان vales و همچنین شهردار استان Ajjet و رئیس اداره فرهنگ استان Vales و همچنین عابدی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

این هنرمند درباره آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است به هنرآنلاین گفت: موضوع نقاشی‌ها همان داستان‌های قبلی کارهای من است، من کارهایم را به صورت مجموعه‌های مجزا تفکیک نمی‌کنم، آثارم یک جریان معمولی و آرام دارد و همیشه دنباله همان کارهای قبلی در آثار جدیدم نیز دیده می‌‏شود. البته سوژه اصلی آثار تا به امروز بیشتر درباره آدم‌ها و هر آنچه مربوط به آدم‌هاست بوده است.

اشرفی با بیان این جمله که چشم‌های ذهن همیشه بیدار هستند اظهار کرد: در ذهن‌های ما تصاویری هست که زاده درون‌مان است، تصاویری که هرگز از چشم‌ها وارد نشده‌اند و دنیای بیرون را تجربه نکرده‌اند، تصاویری که زنده‌اند، اما حساس و منزوی و گاه اندکی غمگین هستند. آنها با کسی حرف نمی‌زنند چون می‌ترسند؛ حتی نور را ندیده‌اند، این تصاویر، ساکنان مرموز درون هستند، دنیایی که هیچ قانونی ندارد.

وی در پایان گفت: نقاشی‌های من همواره تصور واکنش موجودات درون‌مان در مقابل دیده شدن است. آشکار شدن در دنیایی بیرون از ذهن، جایی که هیچ تعلقی به آن ندارند.

برگزاری این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از طرف دولت سویس و مردم روبه رو شده است و شهردار سیون ضمن تشکر و قدردانی از این نقاش برای شرکت در امور فرهنگی شهر سیون طی مراسمی کتاب شهر سیون را به سارا اشرفی هدیه کرد.

همچنینRichard Jean یکی از هنرمندان مستندساز، موزیسین و طراح داخلی سویسی در یادداشتی با عنوان "یک ساعت همراه با آثار سارا اشرفی"درباره آثار سارا اشرفی نوشته است :"در حال گشت‌وگذار با دوچرخه‌ام در شهر کوچک سیون در سویس بودم که به طور غافلگیرانه‌ای با آثار سارا اشرفی برخورد کردم. نقاش جوانی که از تهران آمده بود. سارا اشرفی در هر یک از تابلو‌هایش به احساسات، دغدغه‌ها و هیجاناتش پرداخته بود، به وسیله پرسوناژهایش که با لباس‌های جلف‌شان اغلب سمبولیک هستند، در دنیای سمبولیک و رویایی‌اش، کنایه‌ها و اشاراتش به زندگی زن جوان ایرانی مخلوط شده با طنز و فانتزی در همین بین مدرنیته و سنت را به نمایش می‌کشد. روح خلاق او و زیبایی شناسی‌اش در تمامی فرم ها شگفت انگیز، نامتداول و مذهبی است و همچنین دغدغه‌های فلسفی و متافیزیکی‌اش باعث می‌شود که در کارهایش شعر، معما، غم و شوخ‌طبعی را به طور همزمان ببینیم. اگر احساس پلاستیکی (اشاره دارد به نظریه کتاب مالکوم دو شازال) را بر حکایت و روایت‌گری برتری بدهیم می‌توانیم بگوییم که سارا اشرفی یک سورئالیست است در عین اینکه یک نقاش پرتره مثل کتاب داستان‌های باندسینه (مثل کتاب تن تن) هم هست. تابلوهای او توجه ما را به کوچکترین جزئیات جلب می‌کنند؛ جزئیاتی که شگفت‌آورند به همان ظرافت نقاشی‌های روی ظروف ایرانی هستند. سورئالیسم امروزی او همچنان در خفا روح سیاسی و یاغی‌گری سورئالیسم دیروز را دارد." لازم به یادآوری است تبلیغات نمایشگاه سارا اشرفی به صورت ٢٤ ساعته در تمامی بیلبوردهای دیجیتال شهر سیون به نمایش در می‌آید. همچنین نمایشگاه انفرادی بعدی در فروردین ماه سال آینده در همان گالری برگزار خواهد شد. سارا اشرفی متولد ١٣٦٠ در تهران و فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. او که عضو انجمن نقاشان ایران نیز هست کار هنری را با تصویر سازی از ١٣ سالگی با مطبوعات و روزنامه‌های مختلف آغاز کرد، اولین نمایشگاه انفرادی او در ١٨ سالگی در گالری طرح نو برگزار شد و از آن پس به صورت همزمان نقاشی و تصویر سازی می‌کرد.